ویژگی های یک مربی خوب سوارکاری را می دانید؟

شاید شما هم به عنوان یک سوارکار مبتدی – یا حتی حرفه ای – به دنبال یک مربی سوارکاری خوب برای خودتان هستید. پیدا کردن مربی خوب اولین قدم برای خوب یاد گرفتن ورزش سوارکاری است.

مربی خوب می تواند راه شما را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ و تبدیل شدن به یک سوارکار واقعی را کوتاه تر و آسان تر کند. بنابراین ارزشش را دارد که دنبال یک مربی سوارکاری خوب و ماهر باشید.

پیدا کردن مربی خوب علاوه بر تلاش و جست و جوی شما، نیاز به کمی آگاهی در این زمینه دارد. یعنی اول باید بدانید که مربی خوب سوارکاری به چه کسی می گویند تا بعد به دنبال او بگردید. و البته این کار نیاز به جست و جو و حوصله فراوان شما دارد – اگر می خواهید سوارکار خوبی شوید باید این سختی را به جان بخرید و بهترین را انتخاب کنید.

در بهترین حالت، مربی شما باید از یک سازمان رسمی مجوز داشته باشد (این مدرک بعضی جاها ضروری است). در کشورهای مختلف موسسات مختلفی برای تایید مجوز کار مربیان سوارکاری وجود دارند. در حال حاضر در کشور ایران فدراسیون سوارکاری مسئول پاسخگویی به این مساله است.

علاوه بر مجوز داشتن، مربی سوارکاری بهتر است در باشگاه های سوارکاری ای کار کند که آنها هم دارای مجوز باشند. در این مورد هم می توانید از فدراسیون سوارکاری اطلاعات کسب کنید.

با این وجود بسیاری از مربیان سوارکاری مدرک یا مجوز ندارند، اما ممکن است کارشان عالی باشد. آنها سوارکاران تجربی خوبی هستند و مهارت های زیادی را طی سالیان سال کار کردن با اسب ها به دست آورده اند که می تواند چراغ راه شما باشد.

برای پیدا کردن این مربیان سوارکاری باید از این و آن سوال بپرسید. اما همین مربیان هم باید حداقل یک مدرک جدید کمک های اولیه داشته باشند، اسبهایی که با آنها کار می کنند باید سالم و نرمال به نظر برسند، اصطبلهایشان تمیز و مرتب باشد، و اولین اولویت برای او ایمنی و بی خطر بودن کار باشد. مراجع و مهارت های مربی سوارکاری خوب باید قابل تایید باشد.

در هر حال، وقتی می خواهید مربی سوارکاری تان را انتخاب کنید، چه مجوز داشته باشد چه نه، حتما از او بخواهید که در یکی دو تا از جلسات آموزش او حضور داشته باشید و کارش را نظاره کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید