می خواهید اسب بخرید؟

شاید در طول زندگی یک سوارکار یا کسی که به اسب ها علاقمند است بارها پیش بیاید که تصمیم به خرید اسب بگیرد. افراد با تجربه در این زمینه به تدریج آموخته اند که در هنگام خرید اسب باید چه نکاتی را در نظر داشته باشند. اما اگر تازه کار باشید احتمال اینکه در این راه مرتکب اشتباه شوید زیاد است.

برای اینکه بتوانید خرید بهتری داشته باشید، شما را با چند مورد از نکات مهمی که می تواند در هنگام خرید اسب شما را از اشتباه باز دارد آشنا می کنیم.

1) موقع خریدن اسب این اشتباه را نکنید که سراغ اسب های جوان بروید – مگر اینکه خودتان یک مربی اسب حرفه ای باشید یا بخواهید اسبتان را به دست مربی حرفه ای بسپارید.

اسب بالای 5 سال می تواند برای شما اسبی قابل کنترل بوده و اشتباهات شما را جبران کند، و به شما بگوید روش درست سواری و مراقبت از اسب چگونه است.

2) یک فرد با تجربه در زمینه سوارکاری می تواند به شما کمک کند موقع خرید اسب آن را ارزیابی نمایید. اگر می خواهید برای شرکت در رقابت های سوارکاری اسبی تهیه کنید باید فرم بدن اسب برای رشته مورد نظر شما مناسب باشد. اسبی که مشکلی در هیکلش دارد و اندام متوازن ندارد لزوما اسب بدی نیست،‌ اما ممکن است برای کاری که شما در نظر دارید توانایی کامل نداشته باشد.

3) قبل از اینکه به دیدن اسب های فروشی بروید هدفتان از خرید اسب را مشخص کنید. آیا اسبی می خواهید که بتوانید با آن در مسابقات اسبدوانی یا پرش شرکت کنید؟ یا هر دو؟ آیا توانایی این را دارید که به یک اسب جوان آموزش بدهید؟ یا اسبی لازم دارید که از قبل به خوبی آموزش دیده باشد؟ آیا می خواهید از اسبتان کره داشته باشید؟ یا اسب عقیم برای هدف شما مناسب تر است؟

4) اگر اسب دونده می خواهید به خوبی طرز دویدن او را بررسی کنید. به طور کلی برای هر منظوری که بخواهید اسب بخرید، توصیه ما به شما این است که خصوصیات اصلی و خاص نژاد اسبی که در حال خریداری آن هستید در نظر داشته باشید. اینکه اسب تا چه حد بتواند خوب بدود یا راه برود بستگی به سن او و نحوه تربیتش نیز خواهد داشت.

5)  آیا در حال خرید پتانسیل های اسب هستید یا توانایی های بالفعل و اثبات شده اسب؟ بسیاری از خریدارانی که به دنبال اسبی با پتانسیل رقابت حرفه ای هستند اسبهای جوان دو ساله را خریداری می کنند. دو ساله های برتر معمولا قیمت بالاتری هم دارند، اگرچه قابلیت های آنان در میدان رقابت هنو به اثبات نرسیده است.

6) خریدن اسب دارای سن بالاتر مزایایی دارد. یک اسب در سن 5 سالگی از نظر خلق و خو، ‌نحوه دویدن، . اندازه هیکل  اندام به بلوغ رسیده است. چنین اسبی احتمالا قابلیت های خود را در یک یا چند عرصه ثابت کرده است، مثلا سواری تفریحی، مسابقات اسبدوانی،‌ رویدادهای چندگانه، کار روی زمین یا امور نمایشی.

7)  مثل هر خرید دیگری، در هنگام خرید اسب نیز اگر با محصول آشنایی ندارید باید با فروشنده آشنایی داشته باشید. و اگر نه نژادهای اسب را می شناسید و نه فروشنده ها را،‌ ما اکیدا به شما توصیه می کنیم که از راهنمایی و مشورت با فردی که در این زمینه تجربه و مهارت دارد استفاده کنید. با این کار می توانید اسب مورد نظر را بهتر ارزیابی کرده و نژاد و قیمت متناسب با هدف خود را انتخاب نمایید.

8)  بسیاری از خریداران اسب، اسب مورد نظر را پیش از خرید برای بررسی نزد دامپزشک می برند تا از خرید خود مطمئن شوند. سلامت کلی اسب اهمیت در هنگام خرید اهمیت دارد، و اگر می خواهید اسب را برای هدف پرورش اسب و تولید کره خریداری کنید مناسب بودن و سالم بودن اسب جهت بارداری یا اسب کشی نیز باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

9) در زمینه قوانین و مقررات ثبت نژاد اسبی که می خواهید بخرید اطلاعاتی به دست آورید. اطمینان حاصل کنید که آخرین مالکی که نامش در ثبت نام اسب مورد نظر ذکر شده همان کسی باشد که شما اسب را از او خریداری می کنید.

شاید برای یک فرد تازه کار خریدن اسب امری پیچیده و دشوار به نظر برسد، اما شما با در نظر گرفتن این نکات می توانید از وضعیت فعلی تان جلو بیفتید و با اطمینان بیشتر اسب مناسب خود را بخرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید