با رعایت این نکات امنیتتان را حفظ کنید

چه بخواهید برای اولین بار با اسبی کار کنید و چه بخواهید فقط پشت نرده ها بایستید و تماشا کنید، باید نکاتی اساسی را بدانید تا بتوانید از خطرات و اتفاقات احتمالی جلوگیری کنید.

حتی آرام ترین اسبها و کوچکترین پونی ها هم اگر بترسند یا وحشت کنند می توانند به شما آسیب برسانند.

 جان لیون می کوید: “اول ایمنی سوارکار، بعد ایمنی اسب، بعد هم بقیه مسائل.”

توصیه هایی که در اینجا ارائه می شود می تواند به شما کمک کند تا در هنگام کار با اسبها لگد نخورید، پایتان زیر سم اسب له نشود، اسب شما را گاز نگیرد، از اسب تنه نخورید یا اسب از دستتان در نرود. اگر تازه کار باشید، ممکن است سختتان باشد که همه این توصیه ها را به خاطر بسپارید. اما کم کم همه اینها جزء عادتهایتان می شود؛ درست مثل نگاه کردن به هر دو طرف خیابان وقتی می خواهید از آن رد شوید.

اسب به عنوان یک حیوان آزاد، توانایی واکنش سریع و فرار از خطرات را دارد که برای زنده ماندن او در طبیعت وحش نقش حیاتی دارد. این غریزه در حیوانات اهلی همچنان قدرتمند باقی می ماند. بنابراین انتظار واکنش های این چنینی را داشته باشید.

توی زمین: آرام و ساکت باشید. حرکات ناگهانی ممکن است باعث شود اسب بپرد (به سمت پهلو) یا لگد بزند.

•بی خطر ترین روش برای راه بردن اسب، استفاده از افسار و طناب است. هیچ وقت انگشتتان را در بندها، حلقه ها و یا دهنه اسب قلاب نکنید. اگر اسب خودش را کنار بکشد، ممکن است انگشت شما در آن گیر کند و آسیب ببیند یا دستتان طوری گیر کند که اسب شما را با خودش بکشد.

•هیچ وقت درست پشت اسب نایستید. اگر می خواهید دم اسب را تمیز کنید، یک طرف اسب بایستید و آرام دم اسب را بگیرید.

•وقتی دارید سم های اسب را تمیز می کنید یا برایش بانداژ پا می بندید، به صورت چمباته یا روی زانو ننشینید. طوری خم شوید که اگر اسب خواست حرکت کند بتوانید فوری از سر راه او کنار بروید.

•به هیچ وجه بند لنج، طناب دهنه یا افسار اسب را دور دست یا هرجای دیگر از بدنتان گره نزنید. اگر اسبتان خودش را کنار بکشد، ممکن است شما را هم با خودش بکشد.

•همیشه با سطل یا ظرف به اسب غذا بدهید. اسبها ممکن است خیلی زود برای خوردن غذا حریص شوند و انگشت شما را با هویج اشتباه بگیرند.

•کفش های محکم یا چکمه های سوارکاری بپوشید تا اگر اسب اشتباهی روی پای شما رفت، پایتان آسیب نبیند. هیچ وقت در باشگاه سوارکاری صندل یا کفش های نازک پایتان نکنید.

•وقتی طناب اسب را به جایی گره می زنید از گره آسان استفاده کنید تا اگر اسبتان ترسید و خودش را محکم کشید، زود باز شود. احساس در بند بودن باعث می شود اسب آنچنان وحشت کند که به خودش یا شما آسیب بزند.

•بی خطر ترین موقعیت برای ایستادن کنار اسبتان، نزدیک شانه های اسب است، جایی که بتوانید همدیگر را ببینید، در غیر این صورت بیشتر از سه متر از او فاصله بگیرید.

•موقعی که دارید اسب را تیمار می کنید، زین او را می بندید یا اصطبل را تمیز می کنید، اسب را ببندید. اسبی که رها باشد می تواند باعث خرابی شود. و هیچ وقت اسبتان را بسته ترک نکنید و قبل از رفتن بازش کنید.

•وقتی دارید با اسب از در خارج می شوید، مطمئن باشید که در کاملا باز است و اسب در موقع خروج به خودش آسیب نمی زند. باز نبودن در ممکن است باعث رم کردن اسب شود و در نتیجه اسب شما را هل بدهد یا به شما لگد بزند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید