اسبتان تریلر می خواهد؟

آیا تصمیم دارید به زودی یک تریلر برای حمل و نقل اسبتان بخرید؟ چقدر در این زمینه اطلاعات دارید؟اولین چیزی که در مورد خرید تریلر باید در نظر داشته باشید این است که چه نوع اسبی قرار است با این تریلر جابجا شود.

نژادهای مختلف اسب اندازه های مختلف دارد و ممکن است هر تریلری مناسب اسب شما نباشد.

اسب شما قرار است مدتی طولانی را در این وسیله محصور باشد و پستی و بلندی راه را با آن بپیماید؛ پس بهتر است به فکر آسایش اسبتان باشید. به ویژه اگر قرار است قبل از شروع مسابقات با این تریلر به محل مسابقه برده شود.

نکته دیگری که باید در هنگام خرید تریلر به آن دقت کنید، اندازه ماشینی است که قرار است این تریلر را بکشد. تریلر بزرگتر به ماشین بزرگتری هم برای حمل آن نیاز دارد.

پس از اینکه تصمیمتان را در مورد آنچه که باید خریداری شود گرفتید می توانید سری به مراکز فروش بزنید. اما گاهی ممکن است سرمایه ای که می خواهید برای این امر اختصاص دهید برای تریلر نو کافی نباشد. در این صورت بد نیست نگاهی هم به آگهی های فروش تریلر دست دوم بیندازید.

اگر می خواهید تریلر دست دوم بخرید باید نکاتی را در نظر داشته باشید که به شما کمک می کند خرید بهتری داشته باشید.

اولین کاری که هنگام خرید تریلر دست دوم باید بکنید، مشاهده و بررسی چرخ ها و محور های چرخ (اکسل) است. باید اطمینان پیدا کنید که چرخ و محور آن صاف باشد و چرخ ها کاملا طراز باشند. شکل تایرها نباید تغییر کرده و کج باشد. ا

گر مشکلی در چرخ ها یا محور چرخ مشاهده می کنید می توانید مطمئن باشید که این تریلر به درستی راه نمی رود، خط مستقیم را نمی پیماید،‌ خوب کشیده نمی شود و در نتیجه مشکلاتی را برای شما در پی خواهد داشت.

کاسه ترکز، حاشیه ها و فنرها بیندازید و قسمت زیر تریلر را به خوبی بررسی کنید. دقت کنید که تایرها به صورت متقارن ساییده شده باشند، این امر به کاهش تکانها و هل خوردن ها و به توازن تریلر کمک می کند.

بسیاری از تریلرها در معرض پوسیدگی و اکسیداسیون قرار دارند یا حتی زنگ زده اند. بنابراین از این نظر هم باید به دقت تریلر را بررسی نمایید.

اما آنچه در هنگام خرید تریلر دست دوم بیش از همه اهمیت دارد، بررسی کردن کف تریلر است. اگر احساس می کنید کف تریلر تاب نگهداشتن اسب شما را ندارد، از خریدن آن خودداری کنید.

 کف تریلر نباید ساییدگی یا زنگ زدگی داشته باشد. خوردگی و شکستگی هم می تواند منجر به ضعیف شدن کف تریلر شود و در نتیجه ممکن است تریلر تحمل وزن اسب شما را در هنگام جابجایی نداشته باشد.

قلاب یا سیم اتصال را فراموش نکنید. ببینید قلاب می تواند به راحتی بسته شود یا نه. سیم ها را به دقت چک کنید. تعمیر این قسمت کار سختی نیست اما بهتر است از همان ابتدا بدانید در حال خرید چه چیزی هستید.

اگر تریلر پلکان یا سطح شیبدار (رمپ) دارد شاید بد نباشد نگاهی هم به آن بیندازید. اطمینان یابید که فنرها همگی سرجایشان بوده و درست کار می کنند. اگر سطح شیبدار در دسترس باشد خیلی بهتر است، چرا که پلکان می تواند احتمال بروز خطر را افزایش دهد. با این حال در مورد بعضی تریلرهای قدیمی نمی توان مطمئن بود که رمپ خوب به آن بخورد.

پیش از خریدن تریلر حتما از مناسب بودن آن برای اسبتان مطمئن شوید. این موضوع در مورد تریلرهای دست دوم کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اندازه تریلر باید طوری باشد که اسب در آن راحت باشد، و البته باید پنجره داشته باشد. تهویه برای تریلر اهمیت زیادی دارد، و شیشه پنجره اگر شیشه ایمن باشد بهتر خواهد بود

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید