بخوانید؛ اگر می خواهید اسبتان را با اسب کش راهی کنید

آیا قرار است اسبتان را با اسب کش برای مسابقه بفرستید؟ یا اسبی را که خریداری کرده اید قرار است با یک اسب کش به محل باشگاه خود منتقل نمایید؟

به هر علتی که بنا باشد اسبتان را در تریلر راهی جاده بکنید، توصیه ما این است که قبل از آن یک بررسی سریع روی تریلر و اسب کش انجام دهید.

نگران نباشید. این کار زیاد وقت شما را نمی گیرد. ما اسم آن را می گذاریم بررسی 60 ثانیه ای. اگر 60 ثانیه برای این کار وقت بگذارید دیرتان نمی شود اما همین زمان کوتاه می تواند شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد – دردسرهایی که مطمئنا وقت بسیار زیادی را از شما می گیرد:

1) تایرها را چک کنید. باد مناسب تایرها نه تنها باعث می شود عمر عادی تایرها بیشتر شود، بلکه خطر بروز حوادث را نیز کاهش می دهد. همچنین اطمینان حاصل کنید که هیچگونه خطوط ظریفی روی سطح تایرها وجود نداشته باشد – این خطوط می تواند نشانه پوسیدگی خشک تایرها باشد.

تایرهای تریلر معمولا مدتها قبل از اینکه ساییده شود پوسیده می شود، به همین خاطر حتی ممکن است با اینکه ساییدگی چندانی وجود ندارد تایرها از بین بروند. همچنین اطمینان حاصل کنید که تایر زاپاس هم سالم باشد – شما هرگز نمی دانید چه وقت به آن احتیاج پیدا می کنید.

2) چراغ ها را بررسی کنید. این کار به ویژه در هنگام غروب خورشید یا در هوای غبارآلود به آسانی قابل اجرا است که در آن به راحتی می توانید نور لامپ ها را ببینید. اطمینان یابید که همه لامپ ها روشن می شوند، چراغ های راهنمای هر دو سمت درست کار می کنند و همچنین چراغ های ترمز سالم هستند.

برای بررسی چراغ های ترمز بدون داشتن دستیار، می توانید یک تخته کوچک روی پدال ترمز قرار دهید تا فشرده باقی بماند و بعد نگاهی به چراغ ها بیندازید.

3) برای بررسی ترمزهای برقی تریلر، اجازه دهید تریلر به آرامی به جلو برود و در همین حال اهرم را روی جعبه ترمز برقی فشار دهید. در اسب کش پایتان را از روی پدال گاز و ترمز بردارید. وقتی تریلر شروع به نگه داشتن اسب کش می کند باید یک کشش اندک احساس کنید.

4) قلاب را بررسی کنید. اطمینان یابید که به خوبی روی گوی قرار گرفته و در محل خود ثابت و قفل شده است، و اینکه زنجیرها محکم به اسب کش وصل هستند. همچنین کلید بازکن آن باید وصل باشد. قلاب باید هربار که تریلر را رها می کنید و می روید بررسی شود، حتی اگر تنها برای مدت کوتاهی مثلا برای بنزین زدن از آن خارج شده باشید. مطمئنا هیچ یک از خوانندگان دنیای اسب قصد ندارند اسبشان را با تریلر در جاده جا بگذارند!

5) قبل از اینکه اسب را سوار تریلر کنید، پنجره ها و دریچه های آن را با توجه به وضعیت آب و هوا تنظیم کنید. این کار باعث می شود اسبتان در طول مسیر کاملا راحت باشد. اگر هوا خیلی سرد است کف تریلر را با یک ماده جاذب مثل پوشال بپوشانید. ادرار اسب در طول راه می تواند یک لایه نازک یخ در کف به وجود آورد که باعث سر خوردن اسب خواهد شد.

6)  از گذاشتن هر چیزی در داخل تریلر که اسب بتواند روی آن برود و یا چیزهایی که ممکن است در طول راه روی پای اسب بغلتد پرهیز کنید.

7) در آخر، بعد از اینکه اسبتان را داخل تریلر فرستادید، اگر تریلرتان دارای پلکان است یادتان نرود که آن را جمع کنید. همه چفت و بست های پلکان و درها را محکم نمایید.

وقتی همه این اقدامات را انجام دادید می توانید اسبتان را با خیال آسوده رهسپار جاده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید