نکات آموزشی برای سوارکارهای مبتدی (2)

در مطلب قبلی (آموزش هایی برای تازه کارها) به 5 مورد از نکات آموزشی که سوارکار های مبتدی به آن نیاز دارند پرداختیم؛ در این مطلب نیز چند نکته آموزشی دیگر به همراه توصیه هایی مفید را برای شما بازگو خواهیم کرد.

6) یاد بگیرید که با اسب یورتمه بروید. زمانی که به راه رفتن اسب عادت کردید ، کمی پاهای خود را محکم‌تر فشار دهید و شروع به یورتمه رفتن کنید.

می‌توانید این کار را نشسته یا ایستاده انجام دهید. اگر نشسته هستید، در پایین‌ترین قسمت زین بمانید و پاهای خود را دو طرف بدنه اسب نگه دارید. مطمئن شوید که آرنج‌های‌تان آزاد است و زیاد افسار اسب را نمی‌کشید.

برای یورتمه رفتن به صورت ایستاده باید حالت نشسته ایستاده را با هم تعویض کنید. پاشنه‌های خود را پایین ببرید و کاملا در رکاب قرار دهید، اما زیاد کشش ایجاد نکنید.

اسب‌ها وقتی یورتمه می‌روند پاهای خود را به صورت مورت تکان می‌دهند. وقتی می‌خواهید به سمت چپ بروید زمانی برخیزید که اسب شانه راستش بالاست و وقتی می‌خواهید به سمت راست بروید زمانی برخیزید که اسب شانه چپش بالاست. سعی کنید با یک نگاه کوتاه موقعیت شانه‌های اسب را بفهمید، زیرا حواس شما پرت می‌شود و تعادل از دست می‌دهید.

7) چهار نعل رفتن را یاد بگیرید. برای چهار نعل رفتن آرام پاهای خود را به سمت عقب ببرید و فشار دهید. هنگامی که اسب در حال یورتمه رفتن است از این کار استفاده کنید. این کار را برای این که اسب کمی تندتر برود انجام ندهید، زیرا شروع به چهار نعل رفتن می‌کند.

هنگامی که اسب چهار نعل می‌رود شما در موقعیت همیشگی خود بر روی اسب بنشینید. قسمت بالا تنه را بی‌حرکت نگه دارید و رکاب‌ها را خوب نگه دارید و افسار را زیاد نکشید. می‌توانید چهار نعل را در حالی که نیمه ایستاده هستید نیز انجام دهید. کمی شانه‌ها و لگن خود را به سمت جلو خم کنید.

8) از اسب سواری خود لذت ببرید. اسب سواری ورزش بی‌نظیری است از آن استفاده کنید.

** توصیه‌ها:

– مطمئن شوید که به اندازه کافی راحت هستید.

– کلاه شما باید منطبق قوانین باشد. کلاه دوچرخه‌سواری برای اسب سواری مناسب نیست. اگر از روی اسب افتادید یا بیش از پنج سال از کلاه خود استفاده کرده اید، آن را عوض کند.

– اگر از روی اسب افتادید از اسب سواری نترسید دوباره امتحان کنید.

– هنگامی که اسب را لمس می‌کنید و سوار می شوید آرام باشید و استرس به خود راه ندهید. اسب احساس شما را می‌فهمد و واکنش نشان می‌دهد.

– پاشنه پای خود را پایین نگه دارید و به سمتی که می‌خواهید بروید نگاه کنید.

آموزش سوارکاری ,‌ اسب و انسان

 

– از مربی خود بپرسید که اسب با چه علامتی، واکنش نشان می‌دهد.

– هنگامی که به اسب خود نزدیک می شوید با او حرف بزنید تا بفهمد که شما به او نزدیک شده‌اید.

– زیاد افسار متصل به فک اسب را نکشید ، مگر این که اسب در حال فرار کردن باشد. حتی در این زمان هم حرکت شما به اسب بستگی دارد. کشیدن ناگهانی افسار باعث ترس اسب می‌شود و او ممکن است بیشتر بدود. اسب‌ها عادت دارند که به آرامی هدایت شوند.

– لباس‌های مخصوص اسب سواری بپوشید.

– هیچ وقت در کنار یک اسب زانو نزنید و ننشینید.

– قبل از حرکت از یک اسب سوار حرفه‌ای بخواهید تا موقعیت زین شما را بررسی کند.

– هرگز از پشت به اسب نزدیک نشوید ، چون ممکن است بترسد.

– اگر می‌خواهید به پشت اسب بروید، دست خود را برای کفل اسب بگذارید تا متوجه شود که شما پشت او هستید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید