شیوه صحیح دست گرفتن دست جلو

افسار یا دست-جلو در سوارکاری یکی از مهم ترین ابزار ارتباطی شما با اسبتان است که با استفاده از آن، به اسب پیام می دهید و او را هدایت می کنید: شما به کمک دست-جلو به اسب تان می گویید کجا بپیچد، کجا بایستد یا کجا عقب گرد کند.

همینطور که مهارت شما در سوارکاری بیشتر و بیشتر می شود، یاد می گیرید که چطور از دست-جلو به شکل ظریف تری برای حرف زدن با اسب تان استفاده کنید. اما فعلا فقط باید یاد بگیرید که چطور باید آن را درست در دست بگیرید، طوری که بتوانید پیام هایتان را به شکلی موثر به اسب انتقال بدهید و ناخواسته باعث شکل گیری عادت های نامطلوب در اسب نشوید. استفاده نادرست از دست-جلو می تواند اسب تان را گیج کرده و یا کار کردن با او را برایتان سخت کند.

در سوارکاری معمولی و مستقیم که معمولا در سبک انگلیسی دیده می شود، با هر دست تان یک بند دست-جلو را می گیرید. بند دست-جلو را طوری بگیرید که از بین انگشت کوچک و انگشت انگشترتان رد شود، و بعد، از روی انگشت اشاره، به روی دست تان بیاید.

موقع نگه داشتن دست-جلو، انگشت شست شما رو به بالا قرار می گیرد. به این ترتیب به زبان ساده تر، دست-جلو از بین انگشت کوچک و انگشترتان از داخل مشت شما رد می شود و از بین انگشت شست و اشاره تان بیرون می آید. با انگشت شست، دست-جلو را نگه می دارید و آن را کنترل می کنید، و با حرکات انتهای دیگر مشت تان، فرمان هایی که به اسب می دهید را ایجاد می نمایید.

توجه کنید که انتهای سگک دار دست-جلو در سمت شست شما قرار می گیرد. همچنین، نباید مشت تان را محکم بگیرید بلکه دست تان فقط حالت مشت را دارد و کاملا شل است.

نیازی نیست که شست تان را مستقیم سمت آسمان بگیرید یا انگشت هایتان را کاملا صاف و چسبیده به هم نگه دارید. دست تان باید راحت و طبیعی دست-جلو را بگیرد. اگر مشت تان زیادی محکم باشد، باعث خستگی دست و خشن شدن فرمان هایی که به اسب تان می دهید می شود و سواری تان را خراب می کند.

همچنین نباید دست تان را زیادی شل بگیرید، چون در این صورت بند از دست تان ول می شود یا می لغزد و نمی توانید کنترل خوبی روی اسب داشته باشید.
دنیای اسب

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید