چطور سوار اسب شویم؟

بعد از اینکه توانستید با اسبتان به اندازه کافی احساس راحتی و آشنایی کنید و او را به زین و تجهیزات مجهز کنید، نوبت سوار شدن به اسب است. برای این کار اول باید این دو کار را انجام دهید.

1) تنگ اسب را بررسی کنید. همیشه قبل از سوار شدن به اسب، تنگ را چک کنید. تنگ باید محکم و جمع و جور باشد، اما تا حدی هم شل باشد به طوری که بتوانید دو انگشت تان را بین تنگ و پهلوی اسب جا بدهید. زیادی شل یا سفت بودن تنگ اسب موقع سوارکاری هم برای شما و هم برای اسبتان خطرناک است، بنابراین خیلی مهم است که قبل از سوار شدن و شروع سوارکاری، نگاهی به تنگ اسبتان بیندازید.

2) اسب را ثابت نگه دارید. دست جلو را از روی سر اسب رد کنید و دقت کنید وقتی می خواهید از اسب بالا بروید دست جلو در جای مناسب قرار داشته باشد. اگر مبتدی هستید، از دوست یا مربی تان بخواهید موقع سوار شدن تان، اسب را نگه دارد.

سوار شدن به اسب کار ساده ای به نظر می رسد، اما برای افراد با تجربه. بنابراین اگر تازه سوارکاری را شروع کرده اید به این نکات دقت کنید:

1. در سمت چپ اسبتان بایستید. همه سوارکاران از سمت چپ سوار اسب می شوند و این یک روند معمول است. دست جلو را در دست چپتان نگه دارید و با دست راست تان رکاب را به سمت خودتان بچرخانید. پای چپتان را داخل رکاب بگذارید.

2. کمر زین را با دست راست تان بچسبید. دست چپتان را روی کتف اسب بگذارید (دست جلو را رها نکنید). با پای راست تان به آرامی یک یا دو بار بالا بجهید و بعد کاملا بالا بجهید تا سوار شوید.

3. پای راست تان را بالا ببرید و از روی پشت اسب رد کنید. مواظب باشید نوک پایتان را به اسب نکوبید. از آنجا که تمام وزنتان روی رکاب چپ است، از دوست تان بخواهید رکاب راست را نگه دارد.

4. روی زین بنشینید. آرام روی زین بنشینید – به هیچ وجه خودتان را روی زین ول نکنید یا محکم روی آن فرود نیایید، و دست جلوها را هوا نگیرید. دست جلو را آرام بکشید تا به اسبتان بگویید نباید به جلو حرکت کند، و پای راست تان را داخل رکاب کنید.
دنیای اسب

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید