سواری متمرکز / یورتمه نشسته

بهترین راه مهارت در یورتمه نشسته ای نرم و البته هماهنگ با حرکت اسب، تمرین و تمرین و تمرین است تا سوار به راحتی در عمق زین فرو رفته و قادر به جذب حرکات تکان تکان یورتمه به بالا و پایین توسط هفت مهره بالای استخوان دنبالچه باشد.

سوارکاران اختصاصی درساژ مدت زمان زیادی را صرف انجام تمرین یورتمه بدون رکاب میکنند و یا از کسی خواهش میکنند تا لنژ سواره شان کنند تا از حرکت سفت و سخت و تکان های بالا و پایین دردناک نجات یابند.

در ابتدا میتوانید مدت کوتاهی را به انجام آن اختصاص دهید و کم کم زمان ماندن در زین را زیاد کنید و حتما در مسیر های مستقیم تمرین کنید و در ابتدا در دایره ها یورتمه آزاد بروید تا با تجربه شوید.

برای دستیابی به این مهم در ابتدای آموزش زمان زیادی را صرف قدم رفتن و آموزش های ابتدایی و انجام نرمش ها کنید، در همان گام قدم سه نوع نشست را در حرکت با حرکت اسب تمرین کنید: نیم نشست ، تکیه به رکاب، نشست کامل و مدام در این سه حالت تغییر وضعیت دهید و با حرکت اسب در همان ابتدا همراه و هماهنگ شوید.

در ادامه اجازه دهید بالاتنه ، ستون فقرات ، شانه ها صاف و کشیده به سمت آسمان رفته و پاها و قسمت پایین بدن به سمت زمین کشیده شود. این دو تکنیک برای داشتن یورتمه نشسته ای در عمق زین ضروری هستند.

یورتمه حرکتی دوضرب است که دست و پاها به صورت اریب با زمین برخورد میکنند در ضربی که به سمت پایین است ، بدن اسب تا آخرین حد ممکن پایین میرود و در ادامه با یک تعلیق در هوا بین دو ضرب همراه است و دوباره پایین میافتد.

یورتمه اسب

 

اگر قرار باشد نشیمنگاه شما در تماس عمیق با اسب بماند باید با این حرکات همراه و هماهنگ شود. برای تمرین انجام انتقالی معکوس باید اجازه دهید بدنتان به سمت پایین و در بدن اسب فرو رود.

در این حالت با نشستی باز و پهن در عمق زین مفصل لگن به ران شما به جلو باز میشود اما ناحیه لگنی و استخوانهای باسن همسطح باقی میمانند.

این حالت را در تمام گامهای یورتمه اسب در حالت یورتمه نشسته باید رعایت کنیدو

کلیدی که من برای خودم گذاشتم این است که میگم در یورتمه نشسته باید آهنگ صدام یک- یک باشه که در یورتمه آزاد میگیم یک- دو ، پس بدین ترتیب تو یورتمه نشسته باید مدام یک ضرب را دنبال کنیم و در این یک ضرب مانند پایین آمدن از تپه به درون زین فرو برویم.

این میتواند تداعی کار اسکی باز در حرکت روی تپه ماهور ها هم باشد که بالاتنه برای حفظ تعادل پایین تنه مدام همراه و هم حرکت است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید