برشی از گفتگو با اقای هومان جلالی

اولین باری که جدی پا به رکاب شدی کی بود؟ می‌شه از اون روز تا الان که رده بالا می‌پری رو خلاصه کنی؟
علاقه به اسب تمومی نداشت. یه مدتی بود هی به مادرم پیله می‌کردم که می‌خوام برم اسب سوار شم. مادرم دیگه افتادن دنبال پیدا کردن باشگاه و باشگاه اقدسیه رو پیدا کردیم. سال هفتاد و شش بود. فقط تابستونا کلاس می‌رفتم. سه سال تابستون رفتم با آقای کامبیز وطن‌خواه و آقای محمد صنعتگر و آقای کمندی کار کردم. از سال هفتاد و نه به بعد مادرم دید علاقه من تموم نشدنی یه، منو برد باشگاه آقای جمشیدخانی و اون جا شروع کردم. کل تابستونا رو اون جا بودم. دو سه هفته باشگاه می‌موندم یکی دو روز می‌اومدم خونه. چند سال پیش آقای جمشیدخانی بودم و با مازیار کار کردم تا این که یه کم کار یاد گرفتم و سواری‌ام بهتر شد و رفتم باشگاه آزمون پیش آقای مجید شریفی و رایدر ایشون شدم واونجا با

آقای اصغر نوروز زاده آشنا شدم و خیلی چیز ها ازش یاد گرفتم از تربیت کره گرفته تااصطبل داری و آماده کردن اسب مسابقه و باید بگم که بهترین روزهای دوران جوونی من همون روزا بود و الان هم صمیمی ترین دوستم اصغر هست و امیدوارم روزی برسه که دوباره بتونیم با هم کار کنیم. خلاصه چند سالی اون جا بودم و بعد از اون یه سال رفتم پیش آقای خوشدل و بعد یه مدتی در باشگاه الوند کار کردم و اومدم باشگاه نزاجا و با یکی دوتا کره و اسب ایرانی مبتدی شروع کردم تا یواش یواش به اینجا رسیدم و تو تمام این سالها هیچ وقت مازیار جمشید خانی رو رها نکردم و سعی کردم از ایشون یاد بگیرم.
یه روز کاری‌تون در اوقات معمولی‌تر سال چطوریه؟ وقتی که مسابقه مهمی نباشه و تو یه روز کاری عادی باشید.
من شب وقتی خونه می‌رم تمام برنامه‌های روز بعدم رو می‌چینم. فکر می‌کنم به این که فردا که باشگاه می‌رم با هر اسب باید چه کاری انجام بدم. ترجیح می‌دم اول صبح اسبای سختم رو کار کنم. چون انرژی دارم از اسبایی که انرژی زیادی می‌برند شروع می‌کنم. اسب‌های جوان و کره‌ها رو زودتر سوار می‌شم. ظهر اسبای ساده‌تر و کار بلد تر رو سوار می‌شم که لذت ببرم از سواری باهاشون. این کار باعث می‌شه خستگی خودم هم در بره.تا بعد از ظهر یه استراحتی می‌کنم و به یه سری از کارای اصطبل رسیدگی می‌کنم تا اسبا خوراک شون رو می‌خورن و دوباره سوار می‌شم. شاگردام و صاحب اسب‌ها هم بعد از ظهر میان و بین کارها لنژ و طبق برنامه گشت و این کارها رو هم داریم. اما تو روز بیشتر سواریم.

ادامه این مطلب را در نسخه کامل مجله شماره دو بخوانید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید