رقص اسب ها در پاکستان

پایکوبی و حرکات موزون اسب‌ها و همچنین تزئین این حیوان برای شرکت در جشن‌ها از جمله علایق مردم شبه‌قاره به ویژه پاکستان است.

مردم شبه قاره هند از گذشته ارتباط بسیار نزدیکی با حیوانات داشتند این ارتباط به قدری نزدیک است که در برخی موارد حیوانات یکی از اعضای خانواده محسوب می‌شوند.

بیشتر جمعیت هند و پاکستان را روستاییان تشکیل می‌دهند و ارتباط انان با حیوانات اهلی و حتی وحشی چنان نزدیک است که این موضوع به شهرهای بزرگ نیز رسوخ کرده است و شما در شهر‌های پاکستان نیز انواع حیوانات را مشاهده می‌کنید.

نگهداری گاو، اسب، میمون و خرس در شهرها که برای نمایش نیز از آنان استفاده می‌شود چیز عجیبی نیست. فئودال‌های پاکستان علاقه زیادی به برخی از حیوانات از جمله پرندگان تزئینی مانند طوطی و بلبل پرندگان شکاری مانند عقاب، شاهین و باز همچنین اسب دارند.

در پاکستان نژادهای برتر اسب برای 2 منظور پرورش می‌یابد. نخست برای مسابقه اسب‌‌دوانی است که برخی افراد محلی به حدی در سوار شدن به پشت اسب مهارت دارند که می‌توانند هنگام تاختن سوار بر اسب شوند.

مورد دیگر، پرورش اسب برای پایکوبی و حرکات موزون است که آموزش اسب برای پایکوبی یکی از تفریح‌های مورد علاقه فئودال‌ها و زمین‌داران مردم پاکستان است.

این اسب‌ها که از نژاد خاصی انتخاب می‌شوند بسیار آموزش پذیر هستند که با حرکات دست و صدا انواع حرکات را به نمایش می‌گذارند.

روغن زرد و نخود خام خوراک اصلی اسب‌هایی را که برای مسابقات اسب‌دوانی در نظر گرفته شده‌اند را تشکیل می‌دهد.

جایزه مسابقه اسب‌دوانی مقدار زیادی وجه نقد است برخی اسب‌ها با تعیین مسافت های کوتاه حتی با اتوبوس و انواع خودروها مسابقه می‌دهند که اگر در این مسابقه پیروز شوند قیمت اسب افزایش پیدا می‌کند.

اسب‌ها طوری آموزش داده می‌شوند که با نواختن آهنگ های محلی شروع به پایکوبی می‌کنند.
از این اسب ها در جشن ها به ویژه جشن‌های بهار استفاده می شود و اسبی که بهتر پایکوبی کند قیمتش افزایش پیدا می‌کند به عبارتی پایکوبی اسب ها هم یک تفریح برای تمام مردم است و هم بازار فروش اسب‌های گرانقیمت زیرا فئودال ها بعد از دیدن نمایش اسب‌ها به خرید اسب مورد علاقه خود مبادرت می‌ورزند.

تزئین اسب برای پایکوبی و حضور در جشن‌های محلی نیز توسط خدمه مخصوص انجام می‌شود بستن زنگوله به پای اسب و انداختن حلقه به پای اسب از جمله اقداماتی است که برای تزئیین اسب انجام می‌شود.

بستن افسار زیبا که معمولا به رنگ قرمز و طلایی انتخاب می شود و پارچه‌هایی به رنگ روشن به پیشانی و سم اسب نیز از دیگر اقدامات برای آماده کردن اسب برای پایکوبی می‌باشد.

مردم علاقه زیادی به دیدن پایکوبی اسب دارند و از نقاط دور و نزدیک خود را به محل برگزاری اینگونه جشن‌ها می رسانند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید