اسبی که به سردار هدیه شد

روي زين اسب مثل يك سواركار حرفه اي كه در ميدان اسب سواري گنبد مي تازد نشسته بود، بي شباهت به سواركاران هم نيست. به هر حال تركمن باشي و با اسب مانوس نباشي. تركمن باشي و اسب خوب را از اسب بد تشخيص ندهي و به نوعي خبره كار نباشي؟!

مگر مي شود سردار آزمون باشي و تركمن ، اسب را نشناسي. مي گويد كه پدر و عموهايش در گذشته اسب داشته اند وگرچه حالا مثل سابق نيست اما هر هفته نتايج مسابقات را در كورس گنبد پي گيري مي كند.

مي گويد استعداد واليبال داشته است و پدرش هم كه از واليباليست هاي قديمي ايران و گنبد بوده كه 8 سال در تيم ملي عضويت داشته اما برخلاف جهت او به فوتبال روي آورده است كه در تركمن صحرا چيز عجيبي است چه آنكه ورزش اصلي آنجا اسب و واليبال است.

سردار آزمون كه در تعطيلات ليگ فوتبال روسيه به سرمي برد روز جمعه ميهمان يكي از قديمي هاي فوتبال ايران بود. كسي كه با تركمن ها رفاقت ديرينه دارد و البته از مالكان بزرگ اسب هاي ايران است. حميد رادان كه در دهه 60 و 70 مسئوليت تيم هاي باشگاهي پايه مثل تيم منخب تهران ،نفت و سايپا را دست داشته بسياري از بازيكنان طلايي فوتبال ايران را تربيت كرده است.

علي كريمي يكي از آنها بوده كه فوتبالش را با رادان شروع كرده است. مهدي مهدوي كيا هم عضو تيم منتخب تهران بود كه او سرپرستي اش را برعهده داشته و حتي جواد نكونام هم سالهاي ابتدايي فوتبال را با او شروع كرده است و بعدها توسط رادان به پاس و تيمسار ملاحي معرفي شد و دروازه هاي تيم ملي به رويش باز شد.

سردار آزمون كه رفيق امين رادان است روز جمعه و قبل از اينكه به مسافرتي در خارج از كشور برود به دعوت رادان به باشگاه اسب سواري او رفت. يك سوپرايز منتظر سردار آزمون بود.هديه اي كه آزمون به خوبي ارزش آن را مي داند. اسبي كه سردار آزمون از حميد رادان هديه گرفت از بهترين كره هاي 10 ماهه اسب در ايران است كه كره سيلمي معروف مربوش و ماديان ريو امپلي كيشن قهرمان سابق مسافت كوتاه ايران است. اسب تروبرد كه مختص كورس است و بايد منتظر بود كه در كورس سال 95 اسبي كه هنوز سردار آزمون برايش اسمي انتخاب نكرده است در ميدانهاي اسب سواري ايران بدود.

سردار آزمون خيلي خوشحال بود از هديه اي كه گرفته است و در باشگاه مدتي هم با اسب معروف تینکرتاون سواري كرد. بعد از آن بود كه در گفت و گوي اختصاصي با روزنامه گل در مورد خودش، آرزوهايش، تعلق خاطرش به اسب ، تيم ملي ،كي روش و بازيكنان تيم ملي و آينده خود در ليگ روسيه سخن گفت.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید