مجسمه طلای رئیس جمهور ترکمنستان، سوار بر اسب

مجسمه قربانقلی بردی محمداف، ریيس جمهوری ترکمنستان با روکش طلايی ۲۴ عيار و در حالیکه سوار بر اسب ترکمن است در ميدان مرکزی عشق آباد، پايتخت ترکمنستان رونمايی شد.

 

به گزارش راديو اروپای آزاد، مجسمه بردی محمداف به طول شش متر در حالی که سوار اسب است و کبوتری بر آستين دارد، «آرکاداغ بناسی» (بنای کسی که پشتيبانش کوه است) نامگذاری شده است و از سطح زمين ۲۱ متر ارتفاع دارد.

مردم و دولت ترکمنستان برای اسب اصیل ترکمن احترام و اهمیت خاصی قائل هستند و آن را یکی از ارزش‌های ملی ترکمنستان برشمرده و همه ساله نیز در آخرین یکشنبه ماه آوریل در این کشور جشن ملی برگزار می‌کنند و تصویر اسب در آرم ملی جمهوری ترکمنستان نیز نقش پررنگی دارد.

رئیس جمهور ترکمنستان سوار بر اسب

نژادهای شناخته شده از اسب ترکمن «آخال تکه»، «یموت»، «چناران» و «گوگلان» است و اسب ترکمن پیشینه‌ای طولانی در سنن و زندگی صحرانشینی و جنگ و گریزها داشته ‌است.

 

 پارلمان ترکمنستان پارسال لقب «سوارکار و مربی حرفه‌ای اسب» را به بردی محمداف داد. اسب اصيل ترکمنی از مشهورترين اسب‌های جهان است و به‌عنوان يکی از نمادهای فرهنگی کشور از آن ياد می‌شود.

 

به اصرار مردم ساختیم!
مقامات ترکمنستان می‌گویند که اين مجسمه به «اصرار و خواست مردم کشور و مراجعت‌های فراوان آنها» افراخته شده است. خود بردی محمداف پارسال در جواب درخواست‌ برای ساخت مجسمه وی گفته بود که «هدف اصلی من خدمت به مردم و کشورم است، بنابر اين، من به ديدگاه مردم گوش خواهم داد و هرآنچه را انتخاب کنند، انجام خواهم داد».

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید