برشی از گفتگو با اقای مسعود مکاری نژاد

نظر مختصر شما در مورد این نام‌ها چیست؟
تاج اصفهانی/همیشه یادآور دوره جوونی منه. آهنگاشو گوش می‌کردم. هنوزم گوش می‌کنم. الان زیاد مد نیست ولی مورد علاقه‌ام هست.
دکتر عاصمی/ رفیق دوران جوانی منه و یه سرمایه‌گذاره عاشقه تو اسب. به نظرم جزو کسایی که به خاطر احیای اون چیزی که همه فقط حرفشو می‌زنن یعنی تولید اسب خارجی‌یه ورزشی تو ایران داره کار می‌کنه. سرمایه‌گذاری خوبی کرده و زحمتش داره به بار می‌شینه و امید دارم که بچه‌ها بتونن استفاده کنند.

حسن کسایی/ جزو هنرمندایی که من دوران نوجوانی همیشه با صدای سازش خاطره دارم.
رضا ارحام صدر/ من همیشه به بچه های تهران مثال اون تاترهای ارحام صدر رو می‌زنم. خیلی‌هاشون هنوز نمی‌شناسن و می‌پرسن ارحام صدر کیه؟ من می‌گم تو یوتیوب فیلم‌هاش و سی دی هاش هست و اون زمان تو تاتر مشکلاتی رو بیان کرده که جرات ‌می‌خواست گفتنش. یه هنرمند تمام عیار بود.
شمشیربازی/ من به خاطر این که خانمم قبل از سوارکاری و آشنایی با من شمشیر باز حرفه‌ای بوده و مادرش خانم حقیقت بنیان گذار شمشیربازی خانم‌ها تو ایران بعد از انقلاب بوده با شمشیر بازی از نزدیک آشنا هستم. خانمم چهار تا خواهرند که شمشیربازی رو تا سطح تیم ملی انجام دادند.
راجر بست/ راجر بست سوارکاری یه که من همیشه برای شاگردام و دوستام مثال می‌زنم. میشه فیلم‌های سواری‌شو دید و روی فیلم توضیح داد که خیلی چیزها که تو سواری کلاسیک توضیح داده میشه نو سبک سواریش رعایت نمی‌شه ولی نتیجه‌ی خوب می‌گیره . این نشون دهنده‌ی حس بالای این سوارکاره.
مهدی آصالح/تو دوران نوجوانی شاگرد من بود و به پارکور چینی علاقمند شد و الان از پارکورچین‌های خوب و آتیه دار کشورمونه.
علیرضابختیاری/ از دوستان دوران نوجوانی من هستند ایشون که اون زمان من نوجوانان و ایشون جوانان می‌پریدند و تو اردوهای مسابقه‌های قهرمانی کشور با ایشون آشنا شدم و دوستی ما بر می‌گرده به سال‌ هفتاد و هفت از بازگشت ایشون خوشحالم و همیشه بابت چیزهایی که برای یاد دادن به ما دارند از ایشون تشکر می‌کنم.
ابوالفضل ملک‌لو/ یکی از سرمایه‌گذارهای خوب و قدیمی‌اند و تونستند با احداث باشگاه ابرش یه تحولی تو سیستم باشگاه‌های کشور به وجود بیارند. اولین مانژ مدرن از نظر زیرسازی و طراحی رو با کمک آلمانی‌ها ساختند و از آسیب و آفت اسب‌ها جلوگیری شد. من ازشون تشکر می‌کنم.
وایمور/ اسبی که به نظرم می‌شه جزو اسب‌های پدیده دونستش. یه کارایی تو مسابقه از خودش نشون می‌ده که به نظرم هر اسبی انعطاف بدنی و توانایی اون رو نداره. به نظرم بهترین پرش‌هاشو داره با مازیار انجام می‌ده و به سبک سواری مازیار می‌خوره.
کیومرث کلانتری/ از مربیای زحمتکش جامعه‌ی سوارکاری که سال‌های ساله داره زحمت می‌کشه. دو تا پسرش سعیدو سجاد در سطح سوارکاری حرفه‌ای دارن فعالیت می‌کنند. پسر بزگ‌ترش داره دامپزشکی می‌خونه و مربیگری می‌کنه و پسر کوچیک‌ترش سورکاری رو به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنه. خونواده‌ی کلانتری هم سال‌هاست که در سطح سوارکاری کشور دارن زحمت می‌کشند و اسم و رسمی هم دارند.
اولاف پترسون/ از نوابغ پارکورچینی دنیاست، الان پیر شده و کمتر طراحی می‌کنه و به نظرم استاد خوبیه که شاگرد خوبی مثل رامین شفیعی پرورش داده. رامین البته شاگرد رخشان رادپوره ولی اولاف پترسون تو سطح بین‌المللی یه سری کار با رامین انجام داده. رامین هم کنار رخشان تونسته یه تحول بزرگ تو سوارکاری ایران به وجود بیاره.
اصغرفرهادی/کارگردان ایرانی که باعث افتخار همه‌ی ایرانی‌ها شده به خاطر جایزه‌هایی که گرفته. هر کسی تو ایران افتخار کسب می‌کنه باعث افتخار همه‌ی ایرانی‌هاست.
اسحاق جهانگیری/ من شناختم از ایشون در حد تبلیغات ریاست جمهوری و دیده‌ها و شنیده‌هاست و شناخت زیادی از ایشون ندارم.
رنکولان/ در موردش یه حرف خوب از مازیار شنیدم که رنکولان مثل تیغ جراحی یه. اگه دست شخص ماهر باشه جون یه فرد رو نجات می‌ده و دست آدم بی تخصص می‌تونه جون فرد رو بگیره. رنکولان هم دست یه فرد متخصص و کسی که روش استفاده‌شو بلده می‌تونه کار پنج ماهو تو یه ماه انجام بده و به پیشرفت اسب کمک کنه و گاهی باعث خرابی‌های زیادی برای اسب می‌شه.

ادامه ی این مصاحبه را در نسخه کامل مجله اینترنتی شماره چهارده بخوانید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید