برشی از گفتگو با اقای سینا مجدپور

– حس و نگاه ات به اسب چیه؟
الان حس شخصی من اینه اسب حیوونیه که باید حالت خوب باشه وقتی سوارش می شی و هر حسی که داشته باشی تو اون لحظه بهش منتقل می کنی.بنابراین همین یه استنباط از جانب من باعث میشه موقع سوارکاری تمرکز و حال بهتری داشته باشم که البته همین روند رو توی کار و بیزنس هم رعایت می کنم و سعی می کنم برخورد منطقی تری در مواجه با شرایط داشته باشم.

-نظرتون درباره رده مالکین چه در ایران وچه کشورهای دیگه و مقایسه سطح کیفی شون با هم چیه؟
وجوه اشتراکیشون که به نظرم همه جای دنیا یکی هست ، البته بیشتر رده آماتور ها رو می گم. در عین حال که ورزش خطر ناکیه، خیلی وقت میذارن و با عشق و علاقه به سمتش میان و در همه جای دنیا هم یکی هست این مسئله.
اما به لحاظ سطح کیفی به نظر من مقایسه کار درستی نباشه مثل فوتبال که بخوایم خودمون را با لیگ های معتبر دیگه قیاس کنیم اون هم به دلیل حرفه ای گری اون طرفی هاست.
اما در کل می تونم بگم سرعت توسعه و پیشرفت چه در رده مالکین و چه حرفه ای ها و همه سطوح انگار در این سه سال اخیر رشد بسیار قابل توجهی داشته.
من می بینم که یادگیری ها بهتر شده. سوارکاری ها بهتر شده. سوارکارا از کمک های خارجی بهره می برن.
مسابقات هنوز ایراد داره اما به هر حال به نظر می ر سه تغییرات به سمت پیشرفت در حرکته.

از تاریخچه رده مالکین در ایران چی می دونید و آیا این روند و جدا کردنش رو تایید می کنید یا نه؟
من یه چیزایی شنیدم که نمی تونم درباره ش اظهار نظر قطعی بکنم که صحیح است یا نه. مثلا اینکه این رده رو به خاطر اینکه چند مالک سرمایه گذاری های کلان تو این بخش داشتن هم بتونن به نوعی در مسابقات شرکت کنن و مقامی به دست بیارن راه انداختن که چون مدون نیست من صحت و سقمش رو تایید نمی کنم ولی خب طبیعتا من آدمی هستم که هیچ وقت به شرایط موجود راضی نیستم در نتیجه همیشه معتقدم همه چیز در حال تغییر و پیشرفت باشه و اشکالات بطور پیوسته مرتفع بشه.
مثلا ما رده O1 , O2 ,,O3 داریم که شنیدم O4 هم قراره بهش اضافه بشه ولی زیاد در جریان نیستم اما برنامه مدونی برای ترتیب و روند اون هنوز وجود نداره که چون این نظم رو در دیگر سطوح مسابقات کشوری و هیئت ها هم نداریم طبیعیه که تو رده مالکین هم این مسائل وجود داشته باشه.
هیچ جای دنیا نمی بینی که یه دفعه ای هیئت استان در روز دوشنبه تصمیم بگیره پنجشنبه همون هفته یه مسابقه بذاره! و عجیب تر اینکه پای مسابقه O 1 رو تبدیل کنن به O2وغیره و بگن که ما دو شب قبل تر توی تلگرام بیانیه دادیم! وقتی هم اعتراض کنی می گن «چیزی نیست بابا! یه پنج سانت بیشتر شده. می پریم یا میشه یا نمیشه»!
و این یعنی بی برنامگی و عدم قدرت تصمیم گیری یا مناسبات پشت پرده و غیره. که البته من در اعتراض به عدم سیستم با ثبات در این مسابقه و دوره های بعدی ش شرکت نکردم. اما با همه ی این موارد باز هم تاکید می کنم که در مجموع کیفیت این ورزش بهتر از قبل شده و مالکین هم از این امر مستثنی نیستند. البته اسب هایی که تو این چند سال اخیر وارد شدند هم کیفیت بهتری نسبت به سه چهار سال قبل ترش دارند. این به این معنی نیست که ما اسب بد نیاوردیم تو کشور، نه! اسب بد هم داشتیم که کم هم نیستن ولی شاید همون ده درصد اسب عالی به نوعی ارتقا دهنده ی بخشی از سوارکاری ما شده باشه، به هر حال وقتی پیشرفتش رو تو رده مالکین می بینیم قطعا در رده حرفه ای ها پررنگ تر و بهتر از این هست.

ادامه ی این گفتگو را در مجله شماره بیست و یک بخوانید.
برای دیدن بخش قبلی مصاحبه با سینا مجدپور کلیک کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید