نگهداری از کلاه سوارکاری

هرگز کلاه خود را در معرض دمای شدید هوا یا در معرض نور خورشید و یا در زین خانه سرد و یخ بندان قرار ندهید.

کلاهها به گونه ای ساخته شده اند که در برابر خیس شدن مقاوم هستند اما باید بگذارید پس از آن در شرایط طبیعی آرام آرام خشک شوند و هرگز برای خشک کردن آن را روی رادیاتورقرار ندهید.

 هرگز کلاه خود را در گوشه و کنار باشگاه ول نکنید و یا آن را در بالای دیوار قرار ندهید و یا بر دروازه درب ها آویزان نکنید. در دست خود آن را دور ندهید و در ماشین یا زمین نیاندازید و در معرض دست و پای اسب ها قرار ندهید. در راه مسابقات کلاه خود را هرگز داخل اسب کش قرار ندهید.

بهترین وضعیت حمل کلاه به واسطه یک کیسه پارچه ای مخصوص حمل کلاه می باشد که بهتر است زمانی که از آن استفاده نمی شود کلاه با روکش آن در یک جعبه لباس محفوظ بماند. بعد یا قبل از سواری هم می توانید کلاه خود را به چنگک هایی که برای آویزان کردن وسایل تعبیه شده است آویزان نمایید.

یکی از دلایلی که بیشتر افراد از به سر گذاشتن کلاه در بهار و تابستان طفره می روند این است که کلاه در این فصول بسیار گرم هستند و گهگاه بو می گیرند. اما به منظور دفع بو می توان از اسپری های مخصوص این کار که در فروشگاه های لوازم سوارکاری اغلب در دسترس هستند استفاده کرد.

 همچنین مواد تمیز کننده کلاه نیز در بازار عرضه می شود که برای رهایی یافتن از کثیفی و بد بویی کلاه بسیار مفید هستند. از این مواد برای تمیز کردن سطح خارجی کلاه هم می توان استفاده کرد. آستری های یکبار مصرف نیز برای دور کلاه در ناحیه پیشانی موجود است که پس از هر بار کثیف شدن می توان آستری دیگری را جایگزین و قبلی را دور انداخت .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید