رفع اشتباهات رایج سوارکاری در پرش 1

تمرینات قبل از شروع پرش: رکاب ها را قبل از شروع پرش اندازه کنید. سپس روی رکاب ها ایستاده و نیم نشست را ابتدا در قدم، یورتمه و سپس چهارنعل تمرین کنید.

در طول انجام نیم نشست، بوسیله ی عضلات ساق پای خود با اطراف بدن اسب در تماس باشید. حین انجام این تمرین، وزن خود را به طور مساوی بین پاشنه هایتان تقسیم کنید.

اگر حس میکنید هنگام تمرین ساق هایتان روی برگه زین کمی بالا و پایین می رود، آن ها را آزاد کنید. (شل کردن زانو و ساق منقبض شده) در هنگام اوج گرفتن روی مانع نیز، ساق ها را آزاد کنید و تصور کنید که در حال فرو رفتن در عمق آب هستید. (به این معنا که اجازه دهید نشستتان در عمق زین فرو رود(همانند فرو رفتن در عمق آب). پاشنه هایتان را به سمت پایین و زیر بدنتان بکشید و بوسیله ساق هایتان در اطراف، بدن اسب او را دربر گیرید. (تصور کنید که آنسوی مانع،شما به جای اسب،قرار است با پاهایتان روی زمین فرود بیایید.

 

ایستادن روی رکاب ها

(پریدن قبل از حرکت اسب،شیرجه زدن روی مانع) این حرکت، حرکت بسیار خطرناکی است که اغلب سوارکاران به آن عادت دارند. زیرا سوارکاری که جلوتر از حرکت اسب حرکت میکند، ممکن است با کوچکترین حرکت اضافی یا حساب نشده اسب، به راحتی زمین بخورد. در مقابل، رکاب های بلند میتواند از ایستادن روی آنها (بلند شدن روی رکاب ها) و جمع و منقبض شدن ساق و زانو ها جلوگیری کند. سوارکارانی که معمولا نگران آن هستند که از حرکت اسب عقب نمانند، روی رکاب ها می ایستند یا جلوتر از حرکت اسب حرکت می کنند. که مطمئنا وضعیت کاملا اشتباهی است.  

 

طریقه ی اصلاح این مشکل:

ابتدا برای پرشی صحیح، طول رکاب ها را بررسی و درست کنید. سپس پرش را شروع کنید. در طول پرش، نزدیک نگاه داشتن نشست به زین را با استفاده از مفصل لگن به ران تمرین کنید. در طول تمرین، زانو و ساق ها باید همچنان در امتداد شانه ها، زیر بدن قرار داشته باشند. در هنگام اوج گرفتن روی موانع نیز نشست خود را نزدیک به زین حفظ کنید و وزنتان را در پاشنه هایتان بیندازید.

اجازه دهید فشار ناشی از برخاستن اسب، زاویه شما را ببندد. پریدن از مانع هایی با ارتفاع کم ، بدون دستجلو و رکاب نیز میتواند در حل این مشکل موثر باشد.

اختصاصی ” ایران هورسی”-مترجم: سوگند غفاری

برگرفته از نشریه دنیای اسب – متن کامل را می توانید در شماره 35 ” دنیای اسب” بخوانید

ترجمه کتاب: The United States Pony Club

 Manual Of Horsemanship

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید