برشی از گفتگو با اقای رامین شهابی

نظر یک‌کلمه‌ای در مورد اسم‌ها یا مکان زیر رو بفرمایید.
بهرام باستان/ تجربه
محمد رضا طراحیان/کمک خوب
سینا جوشقانی/دوست خوب
خسرو شکیبایی/ بازیگر و شاعر
ژان والژان/(خنده) از کارتن نپرس از اسب بپرس.

سید وحید برقعی/ رییس هیات خوب، میدان تجریش/ ساندویچ
رامین شفیعی/ مارکوپولوی مهربان
پرستیژ/ زین گذشته!
ادیسون/ درسته که لامپ رو اختراع کرد اما همه می‌گن برق رو اختراع کرد.
میدان میشان/ تفریح
علیرضابختیاری/ حس
یک روز کاری متوسط تو برای ما تشریح کنید.
هشت صبح بلند می‌شم تا یک کار می‌کنیم.متوسط هفت تا صبح و همین قدر بعد از ظهر حالا یه روزایی دو تا کمتر یا دو تا بیشتر. یه وقتایی لنژ می‌کنم یه وقتایی گشت می‌رم. من اغلب یه سوارکار کمکی داشتم که اسبو قدم می‌بره، بعد من سوار می‌شم.
چه زمانی احساس کردی این سواری که پشت اسب نشسته توان قهرمان شدن داره. چه کار کردی که به این استعداد شکل بدی و از خودت یه قهرمان بسازی؟
من هیچ وقت حس نکردم که می‌تونم قهرمان بشم. من همیشه خواستم زحمت بکشم و به هدفم برسم. من با کار کردن سعی کردم بهش برسم.و من زیاد کار کردم و کار کردم تا به اون جایی که می‌خواستم برسم.
به نظر شما در حال حاضر در ايران سواركارانى هستند كه قابليت وامكانات لازم براى حضور در مسابقات المپيك را داشته باشند ؟اگر جواب مثبت است نام ببريد؟
حداقل ده تا سوار داریم که اگه اسبش رو داشته باشند بعد از پنج شش ماه تمرین و شرکت تو مسابقه‌ی گنده می‌تونن تو المپیک حضور داشته باشند و نتیجه‌ی خوب بگیرند. مجید شریفی، ابوالفضل محمد زاده، محمود پورحیدری، داود پوررضایی، حسین رضایی، علیرضا خوشدل.
آيا در تمام اين سالها كه كار اسب انجام ميديد پيش اومده كه اسبى حالتون رو بگيره و اصلا پيشرفت نكنه على رغم داشتن تركيب بدنى خوب وكار منظم وتغذيه‌ى صحيح؟
خب تو سطح خودش پیشرفت کرده و انتظار بالاتر از هم ازش نداشتم. در حد خودش انتظار داشتم و بهش رسیدم.
آيا به نظر شما بهترين سوار آسيا همون بهترين سوار ايرانه اگه جواب منفيه بهترين سوارآسيا چه كسي‌است؟
من سوارهای ایرانی رو با سوارهای اروپایی مقایسه می‌کنم. سوارکارای ایرانی در حد اون‌ها می‌تونن سواری کنن. سوارهای ما با همین اسب‌های بی کیفیت خودشون رو رسوندند به رده‌ی بالا. این که تونستند اسب ضعیف رو ببرند بالا چیز بدی نیست. اما به همون اندازه که ممکنه کمک کنه به سوارکارای ما به همون اندازه هم صدمه می‌زنه. اگه شما اسب کپی رو سوار شدی و اونو راه انداختی همون قدر هم اسب کپی دل شما رو خالی می‌کنه و به شما صدمه می‌زنه و ممکنه شما با اسب خوب هم منتظر کپ کردن باشی و اعتمادت رو به اسب خوب هم از دست بدی.

ادامه ی این گفتگو را در مجله شماره یازده  بخوانید.
برای دیدن بخش قبلی مصاحبه با رامین شهابی  کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید