انواع بستر سازی های رایج برای اسب

بسترسازی دو ویژگی مهم دارد: اول اینکه مکان مناسب و راحتی را برای استراحت اسب خود فراهم می کنید. دوم اینکه ادرار را جذب کرده و مانع ایجاد بوی نامطبوع می گردد. این امر سلامت اسب شما را تضمین می کند.

بسترسازی با کاه یا پوشال:

کاه که یکی از محصولات جانبی گندم می باشد، جهت بسترسازی اقتصادی به کار می رود. یکی از دلایل این انتخاب این است که کاه به اندازه ی محصولات دیگر قدرت جاذبه ندارد و به همین خاطر در اصطبل هایی که کره اسب ها هستند استفاده می شود.کاه به کره تازه متولد شده نمی چسبد.

 
کف پوش های چوبی:

این نوع کف پوش ها تمیز کردن اصطبل را آسان می کنند و یک بستر مناسب را فراهم می آورند.

تراشه های چوب:

تراشه های چوب را معمولا مخصوص بسترسازی حیوانات بسته بندی می کنند. تراشه ها از ذرات حاصل از اره کردن درشت تر بوده و طوری تهیه می شوند که تیزی نداشته باشند و کاملا نرم باشند.

 خاک اره:

خاک اره محصول جانبی الوارهای چوب سمباده شده است.همین امر موجب شده تا به وفور و به قیمت ارزان موجود باشد.اما گاهی اوقات از موادی تهیه می شود که گرد ایجاد می کنند و می توانند باعث بیماری های چشمی و ویا حتی مشکلات تنفسی شوند.

 چوب درخت گردوی سیاه:

چیپس های حاصل از درخت گردوی سیاه می توانند برای اسب ها سمی باشند و ایستادن بر روی آن ها می تواند باعث لنگیدن اسب شود و مشکلاتی را در راه رفتن اسب ایجاد کنند. برای اطمینان از سلامت اسب خود بهتر است مطمئن شوید که بستر ساخته شده از خاک اره و یا تراشه های چوب به چوب این درخت آغشته نشده باشد.
 
بسترسازی با پلت:

پلت از فشرده سازی محصولات چوبی و گندم با ایجاد رطوبت بدست می آید.انبار کردن و نگهداری پلت ها آسان است و معمولا در به صورت جامد در بسته های ۵۰ پوندی موجود می باشند.

 

یونجه خشک:

یونجه ی خشک می تواند یک انتخاب خوب برای ساختن بستر باشد هرچند که افزایش روزانه ی قیمت آن،آن را به یک انتخاب گران قیمت تبدیل کرده است ، از طرفی باعث تشویق اسب به پیکا کردن می گردد

 کود اسبی خشک شده:

تمیز کردن اصطبل را تسهیل می کند و می تواند برای درست کردن کود نیز مناسب باشد و از طرفی دردسترس و رایگان است!

 کاغذ پاره:

کاغذ پاره های حاصل از محصولات بازیافتی می تواند یک انتخاب اقتصادی و مناسب برای بستر سازی باشد. تنها باید دقت داشت که جوهر موجود بر روی کاغذها  اسب های رنگ روشن را رنگی نکند.

 
در حالتی که بستر سازی نکنیم

زمانی که اسب ها باهم نگهداری می شوند و در یک مکان می خوابند دیگر نیازی به بستزسازی نمی باشد مخصوصا زمانی که از  تکه های نان به عنوان خوراک اسب ها استفاده می شود.

 
افزودنی ها:

افزودنی هایی که برای بسترسازی استفاده می شوند تا حد زیادی میزان بو و آمونیاک موجود در اصطبل را کاهش می دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید