رییس جدید هیات سوارکاری سیستان و بلوچستان مشخص شد

محمد علی سیستانی به مدت 4 سال بعنوان ریاست هیات سوارکاری استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان،مجمع انتخاباتی هیأت سوارکاری استان سیستان و بلوچستان مورخ 13 تیرماه با حضور دکتر مسعود خلیلی رییس فدراسیون ومحمد کاظمیان دبیر کل فدراسیون سوارکاری ، حسین ثوری مدیر کل ،ادهم کرد معاون توسعه ورزش ،برومند مسئول حراست ،یاری مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر اعضاء در شهرستان زاهدان برگزار گردید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مجمع گفت:سوارکاری یک رشته ای است که ریشه درفرهنگ غنی مردم استان سیستان و بلوچستان دارد شما وقتی اسم رخش رامی شنوید قاعدتا بحث شاهنامه وسوارکارانی که درشاهنامه ازآنها نام برده می شود را می شناسید.
حسین ثوری افزود:این رشته باتوجه به تاکیدات اکید دین مبین اسلام درمورد آموختن سوارکاری به فرزندان وانتقال آن به نسلهای بعدی می طلبد که این رشته دراستان سیستان وبلوچستان باعنایت به فقدان راه اندازی شود
وی اظهار کرد:خوشحالیم که امروز اولین گام را درجهت راه اندازی این رشته دراستان برداشتیم خوشبختانه درحوزه شمال استان تعدادی اسب وجود دارد درمرکز استان هم به همین صورت آن چیزی که حائز اهمیت است این است که ما شرایط وانگیزه را برای حضور بخش خصوصی در حوزه سوار کاری و پرورش اسب را بوجود بیاوریم زیرا نژادهای مختلفی از اسب ها هستند که با شرایط آب وهوایی این استان سازگاری داشته باشند.
وی تصریح کرد:انشاءا… باتوجه به اینکه چندین شخصیت حقیقی دررابطه با ورود به حوزه سوارکاری دربخش خصوصی ما شاهد آن بودیم این نیاز را بیش از پیش احساس کردیم که بتوانیم ازطریق هیئت سوارکاری بخش خصوصی را جذب و به سمتی که منتج شود به توسعه این رشته بسیار خوب،شاد ومفرح در سطح استان سیستان و بلوچستان سوق دهیم.
وی خاطر نشان کرد:با توجه به انگیزه وعلاقه ای که دربین مردم سیستان وبلوچستان وجود دارد انشاء ا…توان خود را بکارخواهیم بست تا این رشته بتواند به شایستگی پاسخگوی نیازهای اساسی سوار کاری برای مردم در استان باشیم .
رئیس فدراسیون سوار کاری جمهوری اسلامی ایران نیز در این مجمع گفت:با توجه به عدم کمبود اسب وسوارکار درسیستان و بلوچستان همه باید همت کنیم درآینده ای نزدیک شاهد احداث دو مجموعه توسط بخش خصوصی در سطح استان باشیم .
دکتر مسعود خلیلی افزود:برای برگزاری دوره های آموزشی سوارکاری درسیستان و بلوچستان هم برنامه ریزی توسط هیات و فدراسیون در استان صورت گیرد و مدرسین هم از طریق فدراسیون برای تدریس دربخش داوری ومربیگری سوارکاری به استان اعزام کنیم .
وی خاطر نشان کرد:امیدوارم هستیم با همتی که در ورزش سیستان و بلوچستان می بینم و هست، بتوانیم این ورزش را مانند دیگر استانها درسطح این استان هم توسعه دهیم .
گفتنی است در این انتخابات محمد علی سیستانی با کسب ١٤رای از ١٤آرای مأخوذه بعنوان ریاست هیات سوارکاری سیستان و بلوچستان به مدت ٤سال انتخاب شد .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید