جشن ملی اسب در ترکمنستان

«جشن ملی اسب اصیل ترکمن» هر ساله و با حضور دوستداران مسابقات اسب سواری و با شرکت مهمانان خارجی در یکشنبه آخر ماه آوریل در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

گزارش تصویری این رویداد را در اینجا مشاهده کنید.

در این مراسم که در آخرین یکشنبه ماه آوریل هر سال برگزار میشود، سفرا و دیپلمات‏‌های خارجی مقیم عشق‌آباد و نیز کارشناسان بین‌المللی صنعت اسب از بیش از 40 کشور دنیا نیز حضور دارند.

امروز نیز جشن ملی اسب اصیل ترکمن با حضور خیل عظیمی از دوست داران ورزش سوارکاری در محل مجمع اصلی سوارکاری عشق آباد برگزار شد.

«قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و « رستم مینی‌خان‏‌اف» رئیس جمهور تاتارستان روسیه از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

اجرای کنسرت موسیقی سنتی، نمایش بازی‌های ملی بر روی اسب و اهتزاز پرچم بزرگ ملی ترکمنستان بر روی اسب از برنامه‌های مهم صورت گرفته بود.

در همین حال نیز رئیس جمهور ترکمنستان به تعدادی از دست‌اندرکاران صنعت اسب این کشور، نشان افتخاری اسب شناس و مربی نامی اسب اصیل ترکمنستان اهدا کرد.

رئیس جمهوری ترکمنستان طی سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد که اسب اصیل ترکمن یکی از افتخارات ملی این کشور است و برای این حیوان احترام خاصی قائل هستیم و دولت در آینده نیز همه امکانات و تسهیلات را برای توسعه صنعت پرورش اسب اصیل ترکمن در اختیار دست اندرکاران قرار خواهد داد.

اسب ترکمن، گونه‌ای از زیباترین اسب‌ها با ویژگی‌های منحصر به فردی است که صادرات این اسب به خارج از کشور ترکمنستان ممنوع است.

نژادهای شناخته شده از اسب ترکمن «آخال تکه»، «یموت»، «چناران» و «گوگلان» است و اسب ترکمن پیشینه‌ای طولانی در سنن و زندگی صحرانشینی و جنگ و گریزها داشته ‌است.

دولت ترکمنستان برای اسب اصیل ترکمن احترام و اهمیت خاصی قائل است و آن را یکی از ارزش‌های ملی ترکمنستان برشمرده و همه ساله نیز در آخرین یکشنبه ماه آوریل در این کشور جشن ملی برگزار می‌کند و تصویر اسب در آرم ملی جمهوری ترکمنستان نقش پررنگی دارد.

خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید