جشنواره ویژه ی “خر”ها

 اردیبهشت ماهی که گذشت جشنواره‌ای در شهر اوتومبای مکزیک برگزار شد که صرفاً  و فقط مختص خرها بود!
دو خر که به شکل شیر و دونالد ترامپ (نامزد ریاست جمهوری آمریکا) آراسته شده‌اند، پوزه خود را به هم چسبانده‌ و در انتظار شروع جشنواره خر در شهر اوتومبای مکزیک هستند.

این جشنواره هر سال در مکزیک برگزار می‌شود. موضوع لباس‌های امسال این جشنواره از اپلیکیشن اوبر (اپلیکیشنی مختص به اشتراک‌گذاری تاکسی) تا معابد پیش از استعمار اسپانیایی‌ها را در بر می‌گرفت.

. اوتومبا در زمان سلطه‌ اسپانیایی‌ها یکی از مهم‌ترین بازارهای فروش خر به شمار می‌رفت. این شهر در تقاطع جاده‌های اصلی منتهی به مکزیکوسیتی قرار دارد. در گذشته از این حیوانات برای جا‌به‌جا کردن بارهای سنگین و مسافران شهر اوتومبا استفاده می‌شد. امروزه به‌ دلیل استفاده کشاورزان از تراکتور و کامیون، جمعیت این حیوانات رو به کاهش است.

در این عکس یک مرد در حال آماده کردن خری است که برای شرکت در جشنواره خر اوتومبای مکزیک، لباسی شبیه به دونالد ترامپ پوشیده است. این خر مدتی بعد با یک کلاه‌گیس و ابروی بلوند آراسته شد. در ۵۱‌مین جشنواره سالانه خر، هیچ یک از افرادی که حیوان خود را به شکل ترامپ آراسته بودند، نتوانستند توجه تماشاچیان را به خود جلب کنند. ۳ الاغ که با لباس اسمورف، آتش‌نشان و راننده اوبر در این جشنواره شرکت کرده بودند، به عنوان سه نفر اول انتخاب شدند و مورد تحسین تماشاچیان قرار گرفتند.

در این عکس سوارکاری ۱۲ ساله با خر خود، در فینال جشنواره خر برای دستیابی به قهرمانی مسابقه می‌دهد. طبق گفته مادر این پسربچه، وی سوارکاری را زمانی یاد گرفت که پدربزرگش او را در سن شش سالگی سوار خر کرد تا در مزرعه بچرخد. خانواده و دوستان وی، پس از سومین قهرمانی متوالی‌اش در این جشنواره، این سوارکار کوچک را به هوا پرتاب ‌کردند. همچنین وی جایزه ۷۰۰ دلاری این جشنواره را نیز برنده شد.

در این عکس مردانی که وظیفه حفظ امنیت جشنواره خر شهر اوتومبای مکزیک را بر عهده دارند، روی سر خود گوش الاغ گذاشته‌اند. چهار خانواده خر خود را به شکل دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، درآورده‌ بودند که وعده‌ ساخت دیواری برای جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی را داده است. مکزیکی‌ها وی را «متجاوز» صدا می‌کنند. یکی از شرکت‌کنندگان خوک خود را با تابلویی که بر روی آن نوشته شده «فریبکار! من دونالد ترامپ حقیقی هستم» در این جشنواره شرکت داده بود. روی تابلوی گروهی دیگر نوشته شده «اگر من برنده‌ جایزه‌ ۷۰۰ دلاری این مسابقه شوم، بین اوتومبا و تئوتیئواکان دیوار می‌کشم». تئوتیئواکان به شهری در نزدیکی اهرام آزتک اشاره دارد.

در این عکس یکی از شرکت‌کنندگان طی مسابقات مقدماتی جشنواره خر از روی خرش به زمین افتاده است. شهر کوچک اوتومبا در شمال مکزیک به این چارپایان بارکش این شانس را می‌دهد که در اردیبهشت ماه هر سال با سم خود لگد بزنند.

در این عکس تماشاگران توسط یکی از گروه‌های شرکت از کف پوشیده شده‌اند. این جشنواره هر سال پذیرای نزدیک به ۴۰۰۰۰ نفر است که برای دیدن رقابت و مسابقه‌ سوارکاری خرهایی که لباس پوشیده‌اند، به اوتومبا می‌آید.

در این عکس پسربچه ۱۲ ساله مذکور را پس از پیروزی در مسابقه خرسواری می‌بینید.

در این عکس گروهی از شرکت کنندگان خر خود را به شکل آتش‌نشان آراسته‌اند. خر آتش‌نشان مقام دوم مسابقه خرسواری را کسب کرد و برنده‌ یک جایزه‌ ۴۰۰ دلاری شد.

در این عکس جا‌کلیدی‌هایی به شکل خر برای فروش در جشنواره خر مکزیک به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر مراسم اصلی جشنواره، گردشگران و مردم محلی در خیابان‌های تزئین شده اطراف محل برگزاری جشنواره می‌چرخند، سوغاتی می‌خرند، غذا می‌خورند و اسب‌سواری یا الاغ سواری می‌کنند.
ایران هورسی-اسب و سوارکاری

شبکه های اجتماعی ایران هورسی:
www.instagram.com/iranhorsey
www.telegram.me/iranhorsey

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید