جشنواره ملي زيبايي اسب اصيل ايراني در فارس 

سومین جشنواره ملی «زیبایی اسب اصیل ایرانی » پس از ۴ روز داوری با معرفی زیباترین اسب ها پایان یافت.

این جشنواره با شرکت ۱۸۰ اسب از نژاد های ترکمن و دره شوری در سالن سوارکاری بهارستان شهرستان سپیدان استان فارس برگزار شد در بخش مادیان در نژاد ترکمن اسب شانا با مالکیت جمال روزی طلب قهرمان قهرمانان و اسب گلالک با مالکیت مهرشاد مهرپور نائب قهرمان شدند
شاپور طفیونی رئیس هیأت اسب سواری استان فارس گفت : در بخش مادیان ها در نژاد دره شوری نیز اسب نسیم با مالکیت مسعود ملایری از استان کرمان قهرمان قهرمانان و اسب طاووس پارسیان با مالکیت امید ابراهیمی از استان فارس نائب قهرمان شد.
در بخش نریان ها نژاد دره شوری این جشنواره نیز اسب آرین پارسیان با مالکیت امید ابراهیمی از استان فارس قهرمان قهرمانان شد و اسب دنا با مالکیت بیژن مجیدی از استان کهکیلویه و بویر احمد مقام اول در گروه آیندگان را کسب کرد .
در این جشنواره که با هدف حمایت از پرورش دهندگان و تولیدکنندگان نژادهای ترکمن و دره شوری برگزار شد ، اسب هایی از استان های فارس ، کهکیلویه و بویراحمد ، بوشهر ، یزد ،کرمان ، اصفهان ،تهران گلستان و البرز شرکت داشتند و در زیبایی ، حرکت و تناسب اندام شرکت داشتند.
دره شوری یکی از نژادهای اصیل اسب ایرانی است که در ابتداد در ایل قشقایی پرورش یافته و سپس در بسیاری از نقاط کشور توسعه و تکثیر یافته است.
اسب ترکمن نیز ار دیگر نژادهای بومی کشور است که با تلاشهای صورت گرفته و انجام آزمایشات DNA از اسبهای خالص ارزیابی شده فدراسیون در سال ۱۳۹۴ کتاب تبارنامه این نژاد را تدوین و منتشر می سازد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید