اسب های کاغذی

آلن اکمن در سال 1946 در کالیفرنیای جنوبی بدنیا آمد واز 5 تا 15 سالگی در مزرعه کوچکی در لنکستر جنوبی در ایالت پنسیلوانیا بهمراه 3 برادرش و 2 خواهر با خانواده اش زندگی می کرد و بعد از آن مجددا به کالیفرنیا بازگشتند.

 

بعد از اتمام دوره دبیرستان در سال 1965آلن در سپاه تفنگداران دریایی داوطلب خدمت سربازی شد. او در جنگ ویتنام یک گروهبان بود. وقتی از ارتش بیرون آمد برای تمام عمر به علایقش پرداخت. او تحصیلات رسمی خود را در کالج مرکز هنر طراحی (تبلیغات هنر) در سال 1974 به پایان رسانید.

 او پتی تنبو را در کالج ملاقات کردکه از همکلاسی هایش بود و بعد با یکدیگر ازدواج کردند. پتی اشتیاق شوهرش را در هنر و طراحی دید و شروع به همکاری با او کرد. پتی در سال 1950 در بروکینگز در داکوتای جنوبی بدنیا آمد.

وی در رابید سیتی بزرگ شد و در سال 1965 با خانواده اش به سانفرانسیسکو در کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کرد. در آغاز کار زن و شوهر یک شرکت تبلیغاتی کوچک در سانفرانسیسکو داشتند و در همان شهر دارای سه فرزند شدند. دوازده سال بعد، آلن و پتی تصمیم گرفتند تا مشاغل تبلیغات خود را گسترش دهند و وسعت دیگری به کارشان دهند. بطوری که در کارشان با یک ایده جدید و بزرگ وارد شوند.

 

وارد شدن به یک دنیای هنر های زیبا و مجسمه سازی با کاغذ ، حس هیجان انگیز و متفاوت برای هر دو آنها بود.آلن ناگهان با یک عکاسی زیبا و طراحی بروشور متفاوت به عنوان یک کارگردان هنری کشف شد. و بلافاصله کارهایش با حس متفاوت و گرم و صمیمی که داشت به رسمیت شناخته شد. تعدادی از نمونه کارهای منحصر بفرد این زوج هنری که با کاغذ و پَر درست شده را ملاحظه نمایید.

 

هنر ظریف و زیبا با کاغذ
بر طبق نظریه ها مجسمه های کاغذی از سال 1950 در مکزیک شکل گرفت. این هنر را نباید با مچاله کردن کاغذ و شکل دادن به آن اشتباه گرفت. این دو تا کاملا متفاوت هستند و در این هنر مجسمه ها از کاغذ درست می شوند.

اکمن اولین خمیر کاغذ متفاوت را در استودیو درست کرد که از اسید آزاد و پنبه و ماده ای به نام آباکا درست کرد. سپس، خمیر رااز قالب لاستیک سیلیکون ساخته شده و مجسمه های اصلی توسط آلن و پتی درست شد.

کاغذ ها وقتی در زیر دستگاه پرس فشرده می شوند یا با دست در قالب فشار داده می شوند بیشتر آب خودرا تحت فشار در همان لحظه از دست می دهند. در حالی که هنوز کاغذ ها در قالب می باشد بوسیله تبخیر این فرایند خشک کردن انجام می شود پس از خشک شدن کامل کاغذ ها از قالب بصورت خشک و محکم بیرون آورده می شوند. پس از آن روند منحصر به فرد مجسمه سازی آغاز می شود. ساختن فرم مجسمه ها و تغییرات شکل و اندام ها و ساخت آن با کاغذ آغاز می شود.

برای ساخت هر قطعه تجربه و زمان زیادی طول می کشد. برخی از آثار به قدری دقیق و پر زحمت هستند که می توانند ماه ها طول بکشند. فرایند مجسمه سازی با کاغذ در بسیاری از زمینه ها شبیه به روش ریخته گری برنز می باشد. البته، تمام محصولات کاغذی، بازیگران سفیدوسبک است و مقدار زیادی از جزئیات با توجه به خواص آن و خلاقیت خود هنرمندان است.

پتی که علاقه زیادی به حیات وحش، پرندگان و گل داشته است و می گوید از زمانی که من بچه بودم درک زیادی و حس خوبی از حیات وحش داشته ام و ساعتها ی زیادی را برای دیدن آنها به نشستن و دیدن و لذت بردن از آنها می پرداختم.

پتی همچنین دارای یک علاقه عمیق در فرهنگ بومیان آمریکا است، و از سال 2000 به ساخت مجسمه هایی زیبا از سرخ پوستان پرداخته اند و به مجسمه سازی زنان هندی زیبا و کودکان پرداخته اند. پتی و آلن خانه خود را در تپه سیاه در منطقه زیبای کالیفرنیا ساخته اند.

آنها حیات وحش ، تاریخ ، آب و هوا و معنویت را مهمترین عامل علاقه اشان برای این کار می دانند و از تمامی طبیعت در همه جا الهام می گیرند. آلن خلاقیت های زیادی دارد و پتی ظرافت در عمل و اجرای زیبا را دارد و در آثار بزرگ و پیچیده امضای هر دو در پایین قطعه بکار رفته می شود.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید