مسابقات پرش و ستاره آن لورا کرات

مسابقات پرش و ستاره آن لورا کرات

لورا کرات به عنوان ستاره در مسابقات پرش می گوید:

سوارکاری برای من مانند نفس کشیدن است…

لورا کرات یکی از بزرگ‌ترین نام‌های سوارکاری در مسابقات پرش و یک قهرمان واقعی در ایالات متحده است که به کشورش کمک کرد تا مدال نقره در توکیو 2020 و مدال طلا در آخرین مسابقات قهرمانی جهانی را کسب کند.

او در اطراف اسب ها بزرگ شده چرا که مادرش، کارول، نیز یک سوارکار عالی بود.

وی می گوید :

در واقع اینکه چرا اسب ها را دوست دارم بسیار پیچیده است. آنها تمام چیزی هستند که فکر می کنم و تمام کاری که انجام می دهم. این یک روش زندگی برای من است: اسب ها نوعی وسواس فکری برای من هستند.

 او ادامه می دهد :

هیچ گزینه ی دیگری جز یک سوارکار حرفه ای شدن برای شرکت در مسابقات پرش برای من نبود، و من هنوز نمی توانم تصور کنم که امروز کار دیگری انجام دهم. حتی وقتی مثلاً به دلایلی مثل آسیب دیدگی نمی توانم سوارکاری کنم، هنوز احساس می‌کنم باید هر روز به اصطبل بروم.

این دختر کوچک در سه سالگی در اولین مسابقه خود شرکت کرد. در رینگی که از چند دور حلقه تشکیل شده بود همانند یک عروسک کوچک بر روی اسبی که به زیبایی خودش می درخشید شرکت کرد.

بازنشستگی؟ به هیچ وجه

این ستاره مسابقات پرش و سرسخت ترین اسب سوار آمریکایی پنجاه و سه سال بعد،  هنوز هم در رقابت ها شرکت می کند. او دارای مجموعه ای از مدال های مختلف است، از جمله دو مدال تیمی المپیک، طلا در بازی‌های هنگ کنگ 2008 و نقره توکیو در سال 2021.

این دستاوردهای بزرگ نه اراده او برای پیروزی های بیشتر و نه انرژی پایان ناپذیر او را کاهش داده است. لورا حتی تصمیم گرفت به هلند برود تا بتواند در پیست اروپا، منتخب ترین پیست جهانی رقابت کند.

او قبلاً دو خانه و وطن داشت، از جمله، ایالات متحده آمریکا جایی که در آن متولد شد و زمستان‌ها را در آن در ولینگتون رقابت می‌کرد، و انگلستان که شریک زندگی‌اش نیک اسکلتون در آن زندگی می‌کرد.

لورا، که در تصویر زیر لباس مربی اسب را پوشیده است، درباره شرکت در مسابقات پرش می گوید :

مسابقات جهانی پرش

من در اروپا زندگی می کنم زیرا می خواهم به رقابت با بهترین ها ادامه دهم! این تنها راه برای ماندن در سطح های بالاست.

از دست دادن رقابت در مسابقات پرش در هرنینگ دانمارک

لورا کرات، قهرمان تیمی جهان با Zeremonie در Tryon در سال 2018، متأسفانه نمی تواند در رقابت های هرنینگ دانمارک  شرکت کند. چرا که اسب اصلی او بالوتینو که در المپیک توکیو در مسابقات پرش بر آن سوار شد، به دلیل مصدومیت از میادین دور است.

لورا دراین باره می گوید :

این مسئله مهمی نیست، اما اگر یک چیز وجود داشته باشد که حرفه من به من آموخته است، این است که رقابت در مسابقات قهرمانی با اسبی که در بهترین حالت خودش نیست، فایده ای ندارد. این یک تلاش زیادی و سخت خواهد بود.

انتظار می رود بالوتینو در ماه سپتامبر توانایی برگشت به مسابقات پرش را داشته باشد.

البته تصمیم برای برکناری او از مسابقات جهانی کار ساده ای نبود.

او می گوید :

سی سال پیش ممکن بود بدون توجه به چیزی دنبال آن می رفتم و فقط به جاه طلبی خود گوش می دادم! اما اکنون می‌دانم که صبر و حوصله اصلی‌ترین خصوصیتی است که وقتی با اسب‌ها سروکار دارید به آن نیاز خواهید داشت.

مثبت اندیشی درباره شرکت دوباره در مسابقات

احترامی که او برای بالوتینو قائل است نشان می دهد :

 که آنها می توانند با هم در بازی های المپیک پاریس۲۰۲۴ در مسابقات پرش که هدف اصلی بعدی ورزشی او است، شرکت کنند.

لورا کرات تا آن زمان 58 ساله خواهد شد، اما او بسیار جاه طلب است و شکست خوردن در فرهنگ لغت او پیدا نمی شود.

او می گوید :

مثبت بمان! این مهم است. زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، زمانی که زمان سختی را سپری می کنید، ناامید شدن آسان است.

اما اسب ها این احساسات منفی را متوجه می شوند. حرفه هر سوارکاری فراز و نشیب های خود را دارد، بنابراین باید یاد بگیرید که در زمان های سخت خوش بین باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید