!فرار همسر دوم حاکم دبی و رییس دو دوره فدراسیون جهانی سوارکاری به لندن

روزنامه “دیلی میل” چاپ انگلیس جزئیات فرار یک شاهزاده زن اردنی به نام “هیا بنت الحسین” خواهر ناتنی شاه فعلی اردن، از دست همسرش محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی پرده برداشت.

به نوشته این روزنامه این شاهزاده زن اردنی هم اکنون همراه با دو پسرش در لندن مخفی شده است.
این روزنامه انگلیسی نوشت که یک دیپلمات آلمانی به این شاهزاده زن اردنی برای فرار از دبی کمک کرده است و او قبل از عزیمت به لندن خواستار پناهندگی سیاسی در آلمان شده است.


به نوشته دیلی میلی احتمال وقوع بحران در روابط ابوظبی و برلین در پی فرار این شاهزاده زن اردنی که به دنبال طلاق از همسرش است وجود دارد.

«شاهدخت هیا»، دختر ملک حسین و خواهر ناتنی پادشاه فعلی اردن و زن «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و نخست وزیر امارات متحده عربی است.
به گزارش “ایران هورسی” او که از سیزده سالگی در مسابقات بین المللی سوارکاری شرکت می کرده دارای مقام های متعددی است و همچنین سابقه شرکت در مسابقات پرش با مانع المپیک سیدنی را نیز در کارنامه دارد. “هیا” همچنین عضو کمیته جهانی المپیک نیز بوده و بعنوان بانوی اول امارات توانست فضای ورزش امارات را که به شترسواری معطوف شده بود گسترش داده و در رشته های سوارکاری، گلف و … تحولات عظیمی را بوجود آورد.
این روزنامه نوشت که هیا چند هفته پیش به همراه دختر ۱۱ ساله و پسر ۷ ساله‌اش امارات را به مقصد آلمان ترک کرده و در آلمان خواستار پناهندگی شده است.
شاهزاده خانم ۳۱ میلیون پوند (حدود ۳۹ میلیون دلار) پول را از امارات به آلمان برده است.

پیش ازاین یک فعال مدنی در امارات، «ابوغانم» فاش کرد که زن بن راشد با همدستی ولیعهد ابوظبی در کودتا نافرجام علیه «عبدالله دوم»، پادشاه اردن دست داشته است و بعد از افشای این همدستی، او با کمک شوهرش فرار کرده است. تا امارات ابوظبی از این مسئله برای فشار علیه امارات دبی استفاده نکند.
هم اکنون، دولت آلمان با اعطای پناهندگی سیاسی با هیا دختر ملک حسین موافقت کرده است، ولی او می خواهد در انگلیس زندگی کند.
گفتنی است شاهدخت هیا بنت الحسین یکی از شش همسر محمد بن راشد آل مکتوم، دختر ملک حسین پادشاه سابق اردن، رئیس فدراسیون جهانی اسب سواری است که از سال 2006 دو دوره این کرسی را برعهده داشت.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید