سلامتی اسبها و اطمینان از صحت آن

سلامتی اسبها

رئیس دامپزشکی شهرستان رزن گفت: مردم باید قبل از مراجعه به باشگاه‌های سوارکاری، از مجاز بودن محل پرورش اسبها و سلامتی اسبها مطمئن شوند.

طبق خبرگزاریهای صدا و سیمای استان همدان :

۶۵ رأس اسب موجود در اسب‌داری‌ های این شهرستان از جمله اسب‌های روستای مزرعه دیمور برای اطمینان از صحت سلامتی اسبها از سوی کارشناسان مورد آزمایش مشمشه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مشمشه نوعی بیماری نادر و بالقوه کشنده باکتریایی است که از تک سُمی‌ های آلوده به انسان منتقل می‌شود، اضافه کرد:
به منظور مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام:
کارشناسان دامپزشکی این استان آزمایش مشمشه بیماری مشترک بین انسان و تک سُمیان (اسب، الاغ و قاطر)  را در جمعیت اسب‌های متمرکز شهرستان رزن انجام می‌دهند.
شیرزادی با اشاره به اینکه خوشبختانه در انجام آزمایش مشمشه با موردی از این بیماری در بین اسب‌های شهرستان مواجه نشده‌ایم، گفت:
با توجه به مشترک بودن این بیماری بین انسان و حیوان به مردم توصیه می‌شود:
قبل از مراجعه به باشگاه‌های سوارکاری، حتماً با دامپزشکی شهرستان تماس گرفته و از مجاز بودن محل پرورش اسب و سلامت اسب‌ها اطمینان حاصل کنند.
وی همچنین با بیان اینکه اداره دامپزشکی شهرستان همه‌ ساله نسبت به صحت سلامتی اسبها اقدام می‌کند، ادامه داد:
مشمشه هیچ گونه واکسنی برای پیشگیری ندارد و به همین علت در صورت مثبت شدن تست، نسبت به معدوم‌ سازی دام بیمار اقدام می‌شود.
رئیس دامپزشکی شهرستان رزن درباره ی سلامتی اسبها و همکاری مردم افزود:
باید این باور در میان مردم ایجاد شود که همکاری با بازرسان دامپزشکی همواره در زمینه حفظ سرمایه‌های دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه است.
وی گفت: تحقق بسیاری از برنامه‌های دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و صحت از سلامتی اسبها منوط به:
همکاری‌های بین‌بخشی و همکاری صاحبان دام با گروه‌های دامپزشکی بوده که خوشبختانه در این شهرستان تعامل بسیار خوبی وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید