سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از انقراض اسب دره شوری فارس

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی بهداشت بیماری اسب گفت: برای جلوگیری و انقراض اسب دره شوری که خواستگاه و زیست‌گاهش فارس است با سرمایه‌گذاری شاهد تکثیر این اسب نادر در کشور به‌ویژه این استان خواهیم بود.

علیرضا رعایت جهرمی اظهار داشت: توجه به پرورش و تکثیر اسب‌های ایرانی‌ترکمن، کرد، عرب و به‌ویژه نژاد دره‌شوری از نظر اقتصادی و فرهنگی برای ایران اسلامی درآمدزا و ارزآور است.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل داشتن ظرفیت‌های فراوان در ایران اسلامی به‌ویژه در مورد پرورش اسب که حیوان نجیب و باارزشی است به‌جای روی آوردن به اسب‌های خارجی می‌توان توجه جدی بر اسب‌های ایرانی کرد.

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی بهداشت بیماری اسب تصریح کرد: اسب دره شوری از نظر استقامت و اسب‌های ترکمن، کرد و عرب که جز اسب‌های تندرو محسوب می‌شوند می‌توان در مسابقات بین‌المللی از آن‌ها استفاده مطلوب کرد.

رعایت جهرمی بیان داشت: در بعضی از کشورهای پیشرفته دنیا بیماری‌های مشترک انسان و حیوان ریشه‌کن شده اما برای مقابله با این‌گونه بیماری‌ها نیاز به تعامل و همکاری بین تمام دستگاه‌های مرتبط را داریم.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در برابر جلوگیری از هرگونه شیوع بیماری اسب و احیای این حیوان نجیب در کشور گام‌های مؤثر و چشمگیری برداشت.

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی بهداشت بیماری اسب بیان داشت: در این همایش سه‌روزه بیش از 450 مقاله به دبیرخانه ارسال‌شده که 300 مقاله پذیرفته و 38 مقاله به‌صورت پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

رعایت جهرمی اظهار داشت: بیشتر مقالات تحقیقی، علمی و تجربی که از سوی اساتید برجسته داخلی و خارجی به دبیرخانه ارسال‌شده مورداستفاده دانشجویان و محققان این رشته قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید