رئیس هیئت سوارکاری کرمان:کرمان 2500 اسب شناسنامه‌دار دارد

رئیس هیئت سوارکاری استان کرمان گفت: 2 هزار و 500 رأس اسب شناسنامه‌دار شامل اسب‌های عرب و دوخون در استان کرمان وجود دارد.

کریم مهرشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت باشگاه سوارکاری تایید شده در استان کرمان فعالیت می‌کنند و مجوز پنج باشگاه به زودی صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: 2 هزار و 500 اسب شناسنامه‌دار شامل یک هزار رأس اسب عرب و یک هزار و 500 رأس اسب دو خون در استان کرمان وجود دارد.

رئیس هیئت سوارکاری استان کرمان از راه‌اندازی باشگاه سوارکاری الماس کویر به عنوان باشگاهی منحصر به‌فرد در جنوب‌شرق طی هفته گذشته در کرمان خبر داد و ابراز داشت: یک دوره مسابقات پرش با اسب به مناسبت افتتاح این باشگاه برگزار شد.

مهرشاد خاطر نشان کرد: گسترش کمی و کیفی باشگاه‌های سوارکاری استان کرمان با توجه به استقبال مطلوب مردم کرمان از ورزش سوارکاری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته چهار باشگاه سوارکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده و سوارکاری صنعتی است که می‌تواند به تولید، اقتصاد و اشتغالزایی کمک کند.

این مسئول، توسعه جنبه تفریحی ورزش سوارکاری را مهم خواند و عنوان کرد: یکی از باشگاه‌های سوارکاری استان کرمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی با تخفیف ویژه اعلام آمادگی کرده است تا افراد بیشتری بتوانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند.

مهرشاد با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری اسب زیاد است، گفت: اسب باید درآمد داشته باشد و استقبال مردم از ورزش سوارکاری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی ابراز داشت: در استان کرمان در زمینه پرورش اسب فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد و اسب‌های کرمان جایگاه خوبی در ایران دارند و تولید اسب‌های نامور در کرمان در حال افزایش است.

مهرشاد با بیان اینکه پرورش اسب در کرمان، ‌بم، رفسنجان و سیرجان صورت می‌گیرد، افزود: طی سال گذشته 12 مسابقه پرش با اسب، سه مسابقه سوارکاری در رشته استقامت و مسابقات کشوری زیبایی اسب در استان کرمان برگزار شد.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقات کشوری سوارکاری در استان کرمان جایگاه اسب را در کرمان نشان می‌دهد و در سال جاری برنامه‌های متنوع مانند پیاده‌روی با اسب در کرمان برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید