حضور “ایران هورسی” در رویداد بین المللی “آخال تکه” عشق آباد

تیم ایران هورسی برای سومین بار به عشق آباد اعزام می شود. صبح روز 19 اسفند سفیر محترم ترکمنستان میزبان مهدیار پیرزاده، مدیر “ایران هورسی” بودند تا زمینه های همکاری و اعزام تیم فعالان بخش خصوص صنعت اسب ایران را به رویدا “آخال تکه” بررسی کنند.

در این دیدار 3 ساعته موضوعات مشترک دیگری نیز در زمینه های سینما و هنرهای تجسمی و ساخت مجسمه های نفیس با موضوع اسب درعشق آباد مورد تبادل نظر و گفتگو قرارگرفت که بزودی در جریان اخبار آن قرار خواهید گرفت.
این دعوت که از طرف سفارت ترکمنستان در ایران صورت پذیرفته بود به دلیل عملکرد مناسب پوشش خبری و رسانه ای ایران هورسی و نشریه تخصصی “دنیای اسب” در ادوار قبلی بوده است.

عکسی از مراسم رویداد اسب آخال در سال 2013 -عکس و گزارش: مهدیار پیرزاده
پیرزاده که علاوه برمدیریت”ایران هورسی” مدیر هنری وبازرگانی مجله دنیای اسب نیز می باشد در خصوص این جلسه اذعان کرد: بنای این مراوده فرهنگی-هنری از بهار سال 92 توسط مهندس سهیل یوسف نیا نهاده شد که بدون هیچ گونه چشمداشت و صرفا با رویکرد توسعه ی فرهنگی صنعت اسب، تیمی را بعنوان نماینده رسانه ی اسب ایران جهت حضور و پوشش رویدادهای اسب آخال معرفی نمودند و این اتفاق در دو دوره ی پیاپی با پوشش خوب خبری و رسانه ای همراه بود به گونه ای که برخی از رسانه های خارجی نیز به آن اشاراتی داشتند.

عکسهایی از مراسم رویداد اسب آخال در سال 2013 -عکس و گزارش: مهدیار پیرزاده

مدیر ایران هورسی در ادامه افزود با توجه به قرابت فرهنگی ایران و ترکمنستان بر آن شدیم تا بسته ی پیشنهادی برای تحکیم روابط موجود ارایه دهیم که این امر با برگزاری جلسات مختلف و استفاده از ظرفیت و نظرات تیم هنری “ایران هورسی” و سایر هنرمندان با ذوق ایرانی، با تهیه و تنظیم یک بسته ی پیشنهادی 70 صفحه ای همراه بود و توانست نظر مساعد جناب قربانف را جلب نماید.

عکسی از مراسم رویداد اسب آخال در سال 2013
رویداد “آخال تکه” در اپریل 2017 برگزار می گردد و تیم اعزامی به این رویداد با مدیریت “ایران هورسی” متشکل از فعالان بخش خصوصی صنعت اسب ایران خواهد بود.

کشور ترکمنستان میزبان بازیهای آسیایی 2017  می باشد که با تمرکز بر توسعه ی فرهنگی ورزشی با صرف هزینه های میلیارد دلاری و تهیه زیرساختهای مختلف ورزشی، فرهنگی و توریستی قصد درآمدزایی از راه های غیرمبتنی بر فروش گاز را دارد و به نظر میرسد در آینده ای نزدیک به جمع مدعیان این حوزه در قاره آسیا بپیوندد.

 

در سال 2014 نیز ایران هورسی در این رویداد حضور به هم رساند که تعدادی از تصاویر این رویداد تقدیم‌تان می‌شود:

_اختصاصی-ایران هورسی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید