باشگاه سوارکاری خلیج‌فارس، تنها باشگاه سوارکاری فعال در هرمزگان است

 

رئیس هیئت سوارکاری استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر باشگاه خلیج‌فارس تنها باشگاه سوارکاری استان هرمزگان است، گفت: در اواخر سال جاری میزبان رئیس فدراسیون سوارکاری خواهیم بود تا ببینیم برای پیشبرد

سوارکاری در این استان چه کمکی می‌تواند داشته باشد.علی پایدار شب گذشته در حاشیه مراسم معارفه اعضای کمیته هیئت سوارکاری استان هرمزگان اظهار کرد: من سرباز ورزش هستم، هر جا که نیاز باشد کمک خواهم کرد و به هر هیئتی رفتم نیز سعی کردم مثمر ثمر واقع شوم و به دنبال هیچ منفعتی در هیچ هیئتی نبوده‌ام.

وی افزود: من نه فرد سیاسی هستم، نه به دنبال لابی بودم و تنها هدفم این بوده کار کنم و خاطره خوبی از خودم در هیئت‌های ورزشی که کار کردم به‌جای بگذارم.

رئیس هیئت سوارکاری استان هرمزگان تصریح کرد: برای رشد هیئت در استان برنامه‌های زیادی دارم، ابتدا شروع به مرتب‌سازی دفتر، سروسامان دادن به باشگاه خلیج‌فارس که تنها باشگاه سوارکاری موجود است، کرده‌ام.

پایدار عنوان کرد: پس از معارفه اعضای کمیته‌های هیئت به سمت برگزاری کلاس‌های آموزشی خواهیم رفت و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به وضعیت هیئت سروسامان بدهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر باشگاه خلیج‌فارس تنها باشگاه سوارکاری استان است و سایر باشگاه‌ها به دلایل مختلفی جمع‌آوری شدند؛ باشگاه سوارکاری پایگاه هوایی نیز پس‌ازاینکه ما ازآنجا بیرون آمدیم دچار مشکلاتی شد، نگهداری از اسب‌ها مسئولیت سنگینی بود که از پس آن برنیامدند و جمع‌آوری شد در مورد باشگاه ایسین نیز همین اتفاق رخ داد.

رئیس هیئت سوارکاری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم چند باشگاه سوارکاری دیگر در سطح استان راه‌اندازی کنیم.

پایدار اضافه کرد: برای برگزاری مسابقات نیز برنامه‌هایی داریم، به‌خصوص در شرایط آب‌وهوایی کنونی که بهترین فرصت برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلفی در سطح عالی است.

وی بیان کرد: من در رشته سوارکاری تخصص دارم و سال‌ها به‌صورت تخصصی آن را دنبال کردم و علاقه‌مند این رشته هستم و دوست دارم اتفاقات خیلی خوبی برای آن در استان هرمزگان بیفتد.

رئیس هیئت سوارکاری استان هرمزگان اظهار کرد: تلاش دارم در چند ماه آینده حتماً از حضور سوارکاران استفاده و اسب‌های خوب و بنام وارد استان کنیم، در اواخر سال جاری نیز میزبان رئیس فدراسیون سوارکاری خواهیم بود تا ببینیم برای پیشبرد سوارکاری در این استان چه کمکی می‌تواند داشته باشد؛ مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان نیز همیشه پای‌کار بوده و قطعاً در سوارکاری نیز کمک‌های وی شامل حال ما خواهد شد.

پایدار با بیان اینکه در حال حاضر در بین ۳۱ استان رنکینگ کشوری ما ۲۲ است، افزود: وضعیت سوارکاری شهرستان میناب نیز خوب است و اخیراً سپاه پیستی را ساخته که جای تشکر دارد و امیدوارم بتوانیم به‌زودی آن را راه‌اندازی کنیم تا باشگاهی در میناب ایجاد شود و از حداقل‌ها بتوانیم استفاده بهینه را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سوارکاری ورزش سنگین و پرهزینه‌ای است و ارگان‌های دیگر باید به کمک این ورزش بیایند تا به سامانی برسد.

وی در خصوص مشکل قرنطینه و ورود اسب از مناطق آزاد قشم و کیش عنوان کرد: درجایی که قرار باشد کار خلاف صورت نگیرد و کار درست انجام شود هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و مسئولین همه پای‌کار می‌آیند و کمک می‌کنند؛ معمولاً مشکلات این‌چنینی درجاهایی به وجود خواهد آمد که افراد می‌خواهند از خلأهای قانونی به نفع خود استفاده و تخلف کنند؛ ما قطعاً چنین مشکلی را در هیئت نخواهیم داشت.

رئیس هیئت سوارکاری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با تمام شهرستان‌ها نامه‌نگاری کرده‌ام و قرار شده ظرف چند روز آینده روسای هیئت تمام شهرستان‌ها معرفی و کلیه هیئت‌ها راه‌اندازی شوند.

پایدار اضافه کرد: در بندرلنگه مسابقاتی را برگزار کردیم و تا پایان سال برگزاری این مسابقات ادامه خواهد داشت کرد و هدفمان این است ورزش و هیئت سوارکاری در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان راه بیفتد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید