کتاب روش و اسرار موفقیت قهرمانی بزرگ ترجمه و منتشر شد

کتاب روش و اسرار موفقیت قهرمانی بزرگ نوشته میشل روبرت ؛ قهرمان پرش با اسب جهان و المپیک با ترجمه مازیار جمشیدخانی قهرمان کشور در رشته سوارکاری و پرش با اسب چاپ و روانه بازار شد.

جمشیدخانی درخصوص این کتاب گفت: کتاب روش و اسرار قهرمانی بزرگ که می تواند راهنمای مربیان ورزش سوارکاری بویژه پرش با اسب باشد، به تازگی توسط انتشارات پرستا به چاپ رسیده است.

وی همچنین از تجدید چاپ کتاب درساژ نوشته خانم جنی لاریستن کلارک (قهرمان جهانی و المپیک در رشته درساژ) با ترجمه خودش خبر داد و افزود: این کتاب برای اولین بار در سال 1380 به چاپ رسیده بود.

جمشید خانی خاطرنشان کرد: کتاب درساژ در زمینه تربیت اسب و آموزش سوار است و به اصول آن دو می پردازد.

وی با بیان اینکه همه رشته های ورزشی دارای یک ورزش مادر هستند افزود: درساژ مادر اصلی رشته های سوارکاری است واین کتاب می تواند به عنوان پایه ای برای کلیه رشته های سواری مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی کتاب درساژ نیز توسط انتشارات پرستا چاپ شده است.

از طرف دیگر استاد مهدی جمشیدخانی برای بزرگداشت اساتید، زنده یادان اسماعیل خان نشاطی، خانم لوین فیروز و خانم مهری قره گزلو به همراه آقایان قاسم نخعی و عباس کوه میشی با دو مادیان ترکمن سفری سخت و کویری از شهرسان گناباد به مقصد یزد را سواره آغاز کردند.

این گروه روزی یازده ساعت متوسط 90 کیلومتر راه را سواره پیمودند و همواره یکی از آنها مسوول تدارکات و دو نفر دیگر سواری می کردند.

این سفر از مسیرهای گناباد، فردوس، بشرویه، طبس، رباط پشت بادام به سزد طی هشت روز و هفت شب منتهی شد.

جمشیدخانی هدف دیگر از این سفر سخت و طاقت فرسا را این چنین عنوان کرد که مسوولین ورزشی کشور به خصوص ورزشهای سواری به نژادهای بومی با ارزش در حال انقراض بهای بیشتری داده و برای بازشناسی آنان به دنیا برنامه داشته باشند.

لازم به ذکر است که یکی از این دو مادیان ترکمن تا آخر سفرهفتصد کیلومتری همچنان می تاخت و سبکبال حرکت می کرد.

ایرنا

وی از شاه دوست ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان گناباد، آذرمهری رییس دفتر فرماندار گناباد، یدالله پدرام، عراقی عضو شورای اسلامی شهر طبس، جامعه سوارکاری یزد به خصوص دکتر علیرضا میبدی و حسین مهدی پور و مرکز پرورش اسب اصیل رفیعی در رضوان شهر یزد به دلیل حمایت های بی دریغشان قدردانی کرد.

او امیدوار است توانسته باشد پیامش را که سواری ورزش همه سنین است به جامعه ورزش رسانده باشد.

او در حال حاضر هفتاد و دو سال سن دارد و بیش از 65 سال است که سواری می کند و تمام رشته های آن را تجربه کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید